عصر خودرو

طی دو روز؛

نخستین کارگاه آموزشی بورس ایران و کره جنوبی برگزار شد

عصر بازار: اولین کارگاه آموزشی دوجانبه بازار سرمایه کشورهای ایران و کره جنوبی با حضور نمایندگان هر دو کشور برگزار شد.

نخستین کارگاه آموزشی بورس ایران و کره جنوبی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه دوجانبه سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با بورس کره جنوبی، اولین کارگاه آموزشی دوجانبه جهت انتقال دانش و تجربیات با حضور نمایندگان بازار سرمایه کشور کره جنوبی در محل سازمان بورس در تاریخ 24 و 25 آبان ماه 1394 برگزار شد.

    بر اساس این گزارش، در این کارگاه آموزشی دو روزه نمایندگان هر دو بازار سرمایه مطالبی مربوط به بورس ها و زیر ساخت ها را برای یکدیگر معرفی کردند. نمایندگان ایرانی در چندین نوبت مطالبی را در خصوص بازار سرمایه ایران بیان کردند.

    در این کارگاه ها، ابتدا ساختار کلی بازار سرمایه ایران، جایگاه مهم آن در اقتصاد ملی، چارچوب قانونی و نظارتی بازار سرمایه، قوانین گوناگون بازار سرمایه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، پول‌شویی، تسویه و پایاپای، تعداد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در بازار سرمایه ایران، حجم و ارزش معاملات برای نمایندگان کره جنوبی ارائه شد.

    در دیگر جلسه نمایندگان سازمان بورس به معرفی ویژگی های معماری و عملیاتی سامانه های مورد استفاده، به خصوص سامانه های توسعه یافته بومی و نحوه پوشش ریسک در این سامانه ها پرداختند.

    در پایان این جلسات نمایندگان کره جنوبی اذعان داشتند که بازار سرمایه ایران رشد مناسبی داشته و در بیشتر ساختارهای آن استانداردهای روز دنیا به طور محسوس مشاهده می شود.

    نمایندگان بازار سرمایه کشور کره جنوبی نیز مطالبی را در خصوص بازار سرمایه این کشور ارائه کردند. در یکی از این جلسات، بورس کره جنوبی (KRX) به ویژه ساختار آن، شرکت‌های لیست شده در این بورس، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، حجم و ارزش معاملات ، ارتباط آن با بورس‌های دنیا، سامانه ها و ابزارهای بومی و بین المللی فعال معرفی شد.

    در جلسه دیگر نمایندگان کره جنوبی به معرفی انواع مختلف قراردادهای مشتقه (derivatives) همانند قرارداد پیمان آتی (futures) و اختیار معامله (options) در بورس کره جنوبی پرداختند.

    در پایان این کارگاه آموزشی دوجانبه مقرر شد تا کارگاه بعدی در کشور کره جنوبی با حضور نمایندگان بازار سرمایه ایران برای هر چه بهتر آشنا شدن با بازار سرمایه این کشور برگزار شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها