عصر خودرو

رییس سازمان برنامه و بودجه:

پرداخت یارانه ها در سال ۹۷ تغییری نمی کند

عصر بازار- رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت:اینکه فقط گفته شود که افراد پردرآمد بدون ساز و کار حذف شوند عملیاتی نیست، به همین دلیل سال آینده پرداخت یارانه ها متفاوت از استمرار سال جاری نیست.

پرداخت یارانه ها در سال ۹۷ تغییری نمی کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت, محمدباقر نوبخت با اشاره به اعمال تغییرات در تبصره 14 لایحه بودجه، گفت: براساس تبصره 14 منابعی که برای پرداخت یارانه های نقدی در نظر گرفته شده بود، حدود 23 هزار میلیارد تومان بود که کمیسیون تلفیق 7 هزار میلیارد تومان به این رقم افزود، تا اگر در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و حذف یارانه خانوارهای پر درآمد دولت دچار مشکل شد منابع لازم را در اختیار داشته باشد تا بتواند به این وضعیت پرداختی ادامه دهد.

    رییس سازمان برنامه و بودجه، افزود: این اقدام نیز متناسب و در مسیر خواست دولت بود به همین دلیل ما با این موضوع موافقت کردیم.

    سال آینده پرداخت یارانه ها متفاوت از استمرار سال جاری نیست

    وی با بیان اینکه به این دلیل که مشخص نیست که به چه طریق باید دهک های پردرآمد حذف شوند نحوه حذف دهک های پردرآمد همانند سال 96 می شود، ادامه داد: در سال 96 نیز دولت اجازه داشت که یارانه 24 میلیون نفر را قطع کند، اما واقعیت موضوع این است که اگر فرمول نداشته باشیم و بخواهیم بدون روش جیب 80 میلیون نفر را بگردیم و مشاهده کنیم که چه شخصی پول دارد و چه شخصی پول ندارد با سیاست دولت مغایر است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر مشخصا بدانیم که به چه کسانی باید یارانه پرداخت کنیم این یارانه پرداخت می شود اما اینکه فقط گفته شود که افراد پردرآمد بدون ساز و کار حذف شوند عملیاتی نیست، به همین دلیل سال آینده پرداخت یارانه ها متفاوت از استمرار سال جاری نیست و تا کنون مجلس ساز و کار مورد نظر برای حذف دهک های پردرآمد را ارائه نکرده است.

    برچسب ها