عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

تولید فولاد خام در کشور به ۳۲ میلیون تن رسید

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید فولاد خام در کشور به ۳۲ میلیون تن تولید رسیده که رسیدن به ۵۵ میلیون تن تولید را در افق ۱۴۰۴ پیش بینی کرده ایم .

تولید فولاد خام در کشور به ۳۲ میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در آئین افتتاح همزمان پروژه های مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر و طرح های اقتصادی و زیر بنایی استان کرمان در شهرستان سیرجان گفت: 110 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور در دست کار است که رشد فیزیکی آن 57 درصد است و با بهره برداری از آنها بخش زیادی از اشتغال مورد نیاز کشور تامین می شود.

    وی عنوان کرد: سرزمین کرمان را بهشت زمین شناسی خوانده اندو دولت های یازدهم و دوازدهم دولت شکوفایی زمین شناسی خواهد بود.

    وی ادامه داد: در تحقق رشد هشت درصدی کشور یکی از مهمترین نیازهای ما دسترسی به سرانه مناسب مصرف فولاد است که این سرانه در حال حاضر 230 کیلو است و باید به 500 کیلو افزایش یابد و فعالیت های انجام شده در حوزه صنعتی، برای این رشد کفایت می کند.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیازهای ما برای تحقق رشد هشت درصدی، هشت میلیارد تومان منابع برای فعالیت های درون صنعت فولاد است که تامین آن پس از فضای پسابرجام قطعی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهمترین نیازهای توسعه فعالیت های معدنی کشور، فعالیت های اکتشافی است و امروز سازمان زمین شناسی را برای ایجاد یک تحول در عرصه زمین شناسی آماده کرده ایم و در این زمینه از تجربیات جهانی نیز استفاده خواهیم کرد.

    وی افزود: توازن در زنجیره فولاد از موضوعات مهمی است و در این دولت سعی شده که این توازن ایجاد شود.

    شریعتمداری عنوان کرد: 62 درصد تولید فولاد خاور میانه در ایران انجام می شود و بخش زیادی از آن در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.

    برچسب ها