عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

تک نرخی شدن ارز از مسیر بازار آتی

عصر بازار- معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه ارز دو نرخی باعث بروز رانت می‌شود، به دلایل اجرا نشدن این برنامه از سوی دولت و بانک مرکزی اشاره کرد.

تک نرخی شدن ارز از مسیر بازار آتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، حسین میرشجاعیان درباره تک نرخی شدن ارز که مطالبه  فعالان اقتصادی از دولت است، اظهارداشت: وجود نرخ دوگانه برای ارز موجب رانت می‌شود و به همین دلیل هم  تک نرخی شدن ارز، سیاست دولت بوده و هنوز هم هست.

    میرشجاعیان تاکید کرد: بانک مرکزی درست می گوید که  مهم‌تر از اجرای سیاست تک نرخی کردن ارز، تداوم اجرای آن است، به عبارت دیگر بانک مرکزی  همیشه باید منابع کافی برای کنترل بازار را داشته باشد ضمن اینکه اثرات تورمی اجرای این طرح نیز باید مورد نظر قرار گیرد.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بانک مرکزی به سمتی حرکت می‌کند که کالاهای اساسی را با نرخ ارز دولتی تامین مالی کند، گفت: بنابراین افزایش نرخ ارز بر تورم و معیشت خانوارها تاثیر خواهد داشت.

    میرشجاعیان در پایان به هجینگ ارز اشاره و اظهارداشت: این امر نیازمند این است که بازار آتی ارز راه‌اندازی شود یا ارز از مسیر بودجه تامین شود که دولت این توانایی ندارد این موضوع را به بودجه عمومی وصل کند. وی در پایان گفت: هنوز بانک مرکزی موافقت خود را با راه‌اندازی بورس ارز اعلام نکرده است.

    برچسب ها