عصر خودرو

برنامه‌ریزی فدرال رزرو برای ماه سپتامبر

نرخ‌‌های بهره امسال افزایش می‌یابد

عصر بازار: پس از هفته‌ها بی‌‌ثباتی بازارهای مالی، رئیس فدرال رزرو لب به سخن گشود و تاکید کرد که به دلیل بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا، نرخ‌های بهره امسال افزایش می‌یابد.

نرخ‌‌های بهره امسال افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بلومبرگ، جانت یلن در نخستین سخنرانی خود از زمان برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در ماه ژوئن گفت: به نظرم امسال زمان مناسبی برای برداشتن گام نخست افزایش نرخ‌های بهره و شروع روند عادی‌سازی سیاست پولی است.
    با این حال وی تاکید کرد: روند حرکت اقتصاد و نرخ تورم همچنان بی‌ثبات است و تغییرات پیش‌بینی نشده ممکن است برداشتن این گام نخست را به تاخیر اندازد یا تسریع کند. رئیس فدرال رزرو از بحران بدهی یونان به عنوان یکی از عوامل بی‌ثباتی اقتصادی یاد کرد.
    با تداوم رشد اقتصادی برای هفتمین سال پیاپی و کاهش نرخ بیکاری، رئیس 68 ساله فدرال رزرو برای نخستین افزایش نرخ‌های بهره پس از حدود یک دهه بسیار محتاطانه عمل می‌کند. البته یلن در ارزیابی عمومی وضعیت اقتصادی آمریکا اعلام کرد که بازار کار این کشور هنوز به طور کامل بهبود نیافته است.
    پس از ابراز امیدواری یلن درباره موافقت دولت یونان با برنامه کمک‌های مالی اتحادیه اروپا، بازار سهام آمریکا در محدوده مثبت باقی ماند، به طوری که شاخص اس اند پی 500 با 1.2 درصد رشد مواجه شد. در عین حال، رئیس فدرال رزرو بخش بزرگی از سخنرانی خود را به تشریح وضعیت بازار کار آمریکا اختصاص داد. یلن گفت که وضعیت بازار کار هنوز با معیارهای وی برای اشتغالزایی کامل همخوانی ندارد. نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئن به 5.3 درصد رسید.
    رئیس فدرال رزرو در معرفی 2 عامل موثر بر اقتصاد آمریکا گفت: تاثیر دلار قوی بر صادرات و کاهش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با نفت ارزان از مواردی هستند که بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی دارند. یلن افزود: انتظار می‌رود با تثبیت ارزش دلار و قیمت نفت خام این تاثیر منفی بر فعالیت‌های اقتصادی آمریکا تا پایان امسال تعدیل شود و اقتصاد آمریکا در مجموع به رشد متعادلی دست پیدا کند.
    جانت یلن هفته آینده گزارش شش ماهه خود را به کنگره ارائه خواهد کرد. 

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو