عصر خودرو

ادامه صعود یورو در روز کاهش دلار و بازارهای آسیایی

عصر بازار- پس از افزایش امیدواری‌ها نسبت به افزایش نرخ تورم در اروپا، یورو به قله یک ساله خود نزدیک شد.

ادامه صعود یورو در روز کاهش دلار و بازارهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بازده اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا هم به بالاترین سطح چهار سال گذشته نزدیک شد. بانکهای مرکزی جهان اخیرا به دلیل داده های اقتصادی تاثیرگذار و بهای نفت شناور، انتظار نرخ های تورم بالاتری دارند، برای نمونه انتظار زیادی می رود بانک مرکزی اروپا به برنامه خرید دارایی خود تا ماه سپتامبر سال جاری خاتمه دهد، مساله ای که باعث شد برای نخستین بار از سال 2015، بازدهی اوراق قرضه پنج ساله آلمان به بالای صفر درصد برسد.

    واکنش سرمایه گذاران به این تحول، رسیدن یورو به بالاترین نرخ برابری 2.5 سال اخیر در برابر ین ژاپن و 3.5 سال اخیر در برابر دلار بود و هر یورو به 1.250 دلار رسید و افزایش بازده اوراق آمریکا نتوانست به افزایش شاخص دلار کمکی کند.

    آمریکا در حال حاضر با بحران سیاسی و درگیری بین احزاب مواجه است که باعث شده است قانون گذاران این کشور نتوانند بر سر بسیاری از مسائل مهم، به توافق برسند، ماه گذشته هنگامی که دموکراتها و جمهوری خواهان نتوانستند بر سر بودجه عمومی به توافق برسند دولت به مدت سه روز تعطیل شد. دلار تقریبا در پایین ترین سطح 4.5 سال اخیر در برابر ین قرار دارد.

    سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمار اشتغال و پرداخت های آمریکا در ماه ژانویه هستند. آن طور که نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان می دهد، انتظار می رود در ماه ژانویه 180 هزار شغل ایجاد شده باشد و نرخ بیکاری با رسیدن به 4.1 درصد، کمترین سطح 17 سال اخیر را ثبت کند.

    بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز مجازی جهان به روند پر تلاطم خود ادامه داد و با 3.4 درصد کاهش به 8690 دلار که کمترین سطح دو ماه اخیر به شمار می رود رسید. بیت کوین در ماه دسامبر سال گذشته با رسیدن به 19 هزار و 666 دلار در بازار معاملات "بیت استامپ" رکورد شکنی کرده بود. افزایش مقررات سخت گیرانه در حوزه ارزهای مجازی، هشدارهای متعدد که سرمایه گذاران را ترسانده است به همراه ممنوعیت هایی نظیر ممنوعیت فیس بوک برای استفاده از این ارزها، از جمله عوامل مهم سقوط بهای ارزهای مجازی بوده است.

    در بازارهای سهام، بازارهای ژاپن و کره جنوبی هر یک بیش از یک درصد کاهش یافتند. شاخص "ام. اس. سی. ای" بورس های منطقه آسیا و اقیانوسیه به جز ژاپن، 0.3 درصد به نسبت بالاترین سطح ثبت شده خود کاهش یافت اما عملکرد بورسهای وال استریت متفاوت بود، شاخص "داوجونز" 0.1 درصد افزایش یافت، شاخص "اس اند پی 500" نسبتا بدون تغییر باقی ماند و شاخص "نزدک کامپوزیت" 0.35 درصد کاهش یافت.

    سهام شرکتهای فناوری به مانند روزهای گذشته کماکان رهبری بازار را بر عهده داشت، سهام شرکت آمازون شش درصد و سهام اپل سه درصد افزایش یافت. در بازار کالا، طلا با رسیدن به 1348.9 دلار در هر اونس به بالاترین سطح شش ماه اخیر رسید.

    بهای نفت هم پس از آن که نتایج یک نظرسنجی نشان داد بین اعضای سازمان اوپک و روسیه برای تداوم روند کاهش تولید نفت اتفاق نظری قوی برقرار است، افزایش یافت و نفت خام آمریکا با 33 سنت افزایش به 66.13 دلار در هر بشکه و نفت خام برنت با 18 سنت افزایش به 69.83 دلار در هر بشکه رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو