عصر خودرو

بانکداری الکترونیک چگونه به شناسایی پولشویی کمک می‌کند؟

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بیزنس فوزسینکس هلند می گوید از دو راه ردیابی تراکنش به تراکنش و تجزیه و تحلیل رفتار کلی تراکنش ها در بانکداری الکترونیک می توان پولشویی را شناسایی و از آن جلوگیری کرد.

بانکداری الکترونیک چگونه به شناسایی پولشویی کمک می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا, تامس ریدک درباره نحوه مقابله با پولشویی و جرایم سازمان یافته از طریق بانکداری الکترونیک گفت: بزرگترین امتیاز بانکداری الکترونیک جمع آوری اطلاعات و داده ها از طریق روش های ساختارمند است.

    وی افزود: این موضوع کار را برای نظارت موثر بر اطلاعات و داده ها و همچنین اجرای قوانین AML (قوانین ضدپولشویی و تامین مالی تروریسم) بسیار راحت و آسان می کند.

    این کارشناس بانکداری الکترونیک با بیان اینکه از دو راه می توان با استفاده از بانکداری الکترونیک پولشویی را شناسایی و مانع از آن شد، اظهارداشت: راه اول از طریق پیگیری و ردیابی تراکنش به تراکنش و ادامه این روند است و راه دوم نیز بررسی رفتار کلی تمامی تراکنش های بانکی است.

    ریدک توضیح داد به طور معمول هر زمان فردی بخواهد اقدام به پولشویی کند، رفتار بانکی یا نحوه استفاده از حساب های بانکی اش را تغییر می دهد بدین ترتیب که روش برداشت و واریز به حساب آنها تغییر می کند.

    وی ادامه داد: با استفاده از راهکارهایی که بانکداری الکترونیک در اختیار ما قرار داده است می توان به سرعت و آسانی موارد پولشویی را شناسایی و مانع از اجرا یا ادامه آن شد.

    این کارشناس بانکداری الکترونیک همچنین درباره خروج نام ایران از فهرست سیاه FATF و نحوه همکاری بیشتر بانک های ایران برای خروج کامل گفت: FATF به دنبال اطمینان یافتن از همکاری کامل ایران با قوانین و مقررات مربوطه است؛ بنابراین بسیار عاقلانه خواهد بود تا بانک های ایرانی برنامه ای را برای افزایش نظارت بر پولشویی آغاز کنند.

    مدیرعامل شرکت بیزنس فوزسینکس هلند تصریح کرد: شرکت ما می تواند به بانک های ایرانی در زمینه کنترل و پیشگیری از جرائم مالی و همچنین شناسایی محل های ریسک پولشویی در سازمان های آنها کمک کند.

    وی با تاکید بر لزوم شفافیت بیشتر نظام بانکی ایران گفت: با استفاده از اپلیکیشن های نظارتی موجود، بانک های ایرانی می توانند بر آنچه که در درون سازمان آنها می گذرد، آگاهی بیشتری پیدا کنند.

    ریدک تاکید کرد: FATF در حقیقت به دنبال کنترل و نظارت بر ریسک های پولشویی و همچنین شفافیت است.

    برچسب ها