عصر خودرو

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

نوسان ارز سفر را گران‌تر کرده است

عصر بازار- رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوسان‌های ارز را بر صنعت گردشگری همانند سایر حوزه‌های اقتصادی اثرگذار دانست و گفت: متولیان از این تاثیر اطلاع دارند و قول داده‌اند آن را کنترل کنند تا از این وضع خارج شویم.

نوسان ارز سفر را گران‌تر کرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, علی‌اصغر مونسان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات قبلی شما درباره گرانی سفر و نرخ بالای خدمات در ایران و تاثیر نوسان‌های ارز در تشدید این وضعیت، به عنوان متولی سفر آیا در هیات دولت رایزنی و یا نفوذی خواهید داشت تا این جریان دست‌کم در بخش سفر تاثیر کمتری داشته باشد؟ گفت: نفوذ که نخواهیم داشت، اما باید رایزنی داشته باشیم. البته متولیان روی مشکل ارز کار می‌کنند تا انشاالله قیمت ارز به نرخ درست برگردد. طبق صبحت‌های رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، انشاالله از این وضعیت خارج می‌شویم.

    وی افزود: ارز کل حوزه‌ی اقتصاد را در برمی‌گیرد، خصوصا گردشگری را که صنعت حساب می‌شود، بنابراین ارز به همه‌ی بخش‌ها ارتباط پیدا می‌کند و تاثیر آن برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم مهم است، متولیان این مسائل را می‌دانند و پیگیری می‌کنند.

    رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپس در پاسخ به این پرسش که نتایج اقدامات و پیگیری‌های قبلی این سازمان در هیات دولت بویژه در موضوع عوارض خروجی، نشان می‌دهد رایزنی‌های پیشین‌ چندان تاثیر و بُرشی نداشته است، ‌در موضوع ارز چه رایزنی قرار است انجام شود؟ گفت: موضوع ارز به سازمان ما ربطی ندارد که به عنوان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسان‌های ارز را درست کنیم، هیچ جای دنیا چنین انتظاری ندارند. البته ما هم معتقدیم نوسان‌های ارز روی صنعت گردشگری تاثیر دارد، متولیان هم خودشان تاثیر آن را روی همه بخش‌ها درک می‌کنند و برای رفع این مشکل، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر همه اعضای کابینه نتوانستند تا کنون برای ارز کاری کنند، پس آقای مونسان هم نمی‌توند در این موضوع کاری کند.

    برچسب ها