عصر خودرو

وزیر اموراقتصادی و دارایی:

نقش دولت در تنظیم بازارها و خرید تضمینی به بورس کالا واگذار می شود

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نقش دولت در تنظیم بازار کالاها و همچنین سیاست خرید تضمینی که اکنون هزینه بالایی را به دولت تحمیل می کند باید به سمت بورس کالا حرکت کند که با تحقق آن، شاهد پررنگ شدن نقش بورس کالا در اقتصاد و ارتباط نزدیک تر میان تولیدکننده و مصرف کننده خواهیم بود.

نقش دولت در تنظیم بازارها و خرید تضمینی به بورس کالا واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, مسعود کرباسیان به نقش بورس کالا در اقتصاد ملی اشاره کرد و گفت: دولت نگاه ویژه ای به بورس کالا در تنظیم بازار کالاهای اساسی دارد به طوری که این بورس طی سال های گذشته اثر مهمی در اقتصاد ملی به شیوه تنظیم بازارها، شفاف سازی و کشف عادلانه قیمت ها ایفا کرده است.
    کرباسیان با بیان اینکه تا قبل از راه اندازی بورس کالا در ایران، عمده کالاها به شیوه سنتی و با اعمال نفوذ کامل دولت قیمت گذاری و معامله می شد، افزود: در چند سال گذشته تلاش شده است تا روند دادوستد کالاها به بورس کالا واگذار شود و کشف قیمت ها نیز به دور از نظام دستوری و براساس مکانیسم عرضه و تقاضا صورت گیرد.
    وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه با تقویت بورس کالا در اقتصاد از تقلب و فساد جلوگیری می شود، اظهار داشت: با توسعه معاملات سلف و پیش فروش محصولات در بورس کالا، فروشنده و مصرف کننده به منظور فروش محصولاتشان، تامین منابع و مواد در آینده به اطمینان خاطر می رسند.
    کرباسیان ادامه داد: باید بتوان با تشکیل و توسعه صندوق های سرمایه گذاری در حوزه کالاها، تولید محصولات را تضمین کرد که در این راستا نیاز است تا بیمه ها به بورس کالای ایران متصل شوند؛ در مجموع با توجه به کارکرد و ابزارهای مالی که بورس کالا ارائه می دهد، این بورس به یک تکیه گاه موثر برای صنایع مبدل شده است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان گفت: نقش دولت در تنظیم بازار کالاها و همچنین سیاست خرید تضمینی که هم اکنون هزینه بالایی را به دولت تحمیل می کند باید به سمت بورس کالا حرکت کند که با تحقق این مهم، شاهد پررنگ شدن نقش بورس کالا در اقتصاد و ارتباط نزدیک تر بین تولیدکننده و مصرف کننده خواهیم بود.

    برچسب ها