عصر خودرو

گاز تا ۲۲ سال دیگر منبع اصلی انرژی جهان می‌شود

عصر بازار- شرکت BP انتظار دارد گاز از نفت به عنوان منبع انرژی اصلی جهان در حدود سال ۲۰۴۰ پیشی بگیرد زیرا تقاضا برای سوخت فسیلی کم‌آلاینده رشد می‌کند.

گاز تا ۲۲ سال دیگر منبع اصلی انرژی جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دومنیک امری - نایب رییس برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت BP - در یک کنفرانس گازی در وین اظهار کرد: این شرکت پیش‌بینی می‌کند گاز از زغال سنگ در اوایل دهه 2030 پیشی بگیرد و احتمال زیادی وجود دارد که گاز پس از سال 2040 یا پیش از آن از نفت نیز سبقت بگیرد.

    وی به این موضوع اشاره کرد که برآورد شده که رشد تقاضا برای گاز در چین سال گذشته حدود 15 درصد بر مبنای سال به سال بود و BP انتظار دارد تقاضا برای گاز مجموعا حدود 1.6 درصد در سال رشد کند در حالیکه رشد تقاضا برای نفت 0.8 درصد خواهد بود.

    به گفته این مدیر شرکت BP، از نظر تقاضا برای گاز از سوی بخش‌های مختلف، بخش صنعت به ویژه انعطاف پذیر مانده و تقاضا از سوی بخش حمل و نقل به سرعت رشد می‌کند.

    شرکت BP قرار است جزییات بیشتر را در دورنمای انرژی خود در 20 فوریه منتشر کند. این شرکت در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود انتظار دارد گاز از زغال سنگ در بازار انرژی پیشی گرفته و دومین منبع سوخت بزرگ تا سال 2035 شود.

    براساس گزارش رویترز، شرکت BP در گزارش قبلی خود پیش‌بینی کرده بود سهم نفت تا سال 2035 از 33 به حدود 30 درصد و سهم گاز به حدود 20 درصد افزایش پیدا کند.

    برچسب ها