عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

سهام مس به ۱۶۱هزار میلیاردریال افزایش یافت

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش سهام بازار مس در سال جاری به ۱۶۱ هزار میلیاردریال افزایش یافت.

سهام مس به ۱۶۱هزار میلیاردریال افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، مهدی کرباسیان عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: ارزش سهام بازار مس در سال 92 حدود 111 هزار میلیارد ریال بوده که در سال جاری این ارزش سهام به 161 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
    وی تصریح کرد: عملکرد مطلوب شرکت مس باعث خشنودی شرکت بورس و سهامداران شده است و خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران هم به لحاظ تولید، فروش و هم از نظر سودآوری وضعیت خوبی دارد.
    وی با اشاره به اینکه حوزه مس به مانند سایر صنایع معدنی مصداقی از اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: طی سه سال گذشته دو کارخانه کنسانتره با اشتغالزایی تعداد افراد بیکار به بهره برداری رسید و یک گام به جلو برای جلوگیری از خام فروشی رفته است.
    رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت : بحران قیمت و تحریم قبل از برجام، فروش محصول کاتد از جمله مشکلات صنعت مس بود که با همه این مشکلات وضعیت مطلوبی را به خود گرفته است.
    کرباسیان ادامه داد: شرکت ملی مس و فولاد مبارکه دو شرکت هستند که عملکرد نمونه ای در کشور دارند و جزو پنج شرکت برتر در زمینه سهام و بورس هستند در حالی که شرکتهایی داریم که در حوزه سهامداری ظرف چهار سال گذشته گاها تا 90 درصد سهم را بین سهامداران تقسیم کرده و نقدیندگی را از شرکت خارج کرده اند.
    وی ادامه داد: و این در حالی است که شرکت مس و مبارکه حداقل سه بار افزایش سرمایه داشته است.
    وی بیان کرد: منافع سهامداری و مسائل شرکت و نیز مسائل توسعه ای موجب شده مدیران شرکت طرحهای نیمه تمام را تکمیل و طرحهای جدید را شروع کند و همه اینها دست به دست هم داده تا شرکت مس شرکتی موفق باشد.
    کرباسیان خاطرنشان کرد: با توجه به نمودار های شرکت مس، برای کاهش قیمت تمام شده کنسانتره تلاش شده است به طوریکه شاهدیم که از سال 92 از کیلویی 3515 به 2440 تومان کاهش پیدا کرده و کاتد نیز از کیلویی 5198 به 3900 تومان کاهش یافته است.
    وی با اشاره به اینکه در حوزه کرمان نزدیک به 17 هزار نفر به طور مستقیم در حوزه شرکتهای وابسته به مس فعال هستند بیان کرد: امیدواریم که به همت کارکنان مس و مردم منطقه در کرمان و آذربایجان، این شرکت با قوت حرکت کند.
    مجتمع مس سرچشمه در 60 کیلومتری رفسنجان قرار دارد.
    قرار است در سفر 2روزه استانی رئیس جمهوری به استان کرمان که از امروز پنجشنبه اغاز شده از طریق ویدئو کنفرانس تبی ز از 10طرح عمده و مهم صنعتی و معدنی در مجتمع مس سرچشمه افتتاح شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو