عصر خودرو

معاون رییس جمهور خبر داد:

پیش‌بینی ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در بودجه سال ۹۷

عصر بازار- معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در بودجه سال آینده که مقطعی از یک سال برنامه ششم توسعه است، ددر نظر گرفته شده است و در این راستا ۱۲ برنامه اجرایی پیش بینی شده که حداقل سرمایه گذاری برای آن حدود ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

پیش‌بینی ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در بودجه سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز 12 بهمن ماه در نشست با کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: بعد از احیاء سازمان، هدف اصلی تعریف شده، راهبری و رصد توسعه کشور است و از سوی رییس جمهور به عنوان اولین ماموریت ما تصریح شد لذا در گام نخست در این راستا باید در همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... مطالعه داشته و بعد از آن بتوانیم برنامه میان مدت و بلند مدت تعریف کنیم تا براساس آن در سال ها بودجه سنواتی داشته باشیم.

    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره تعیین رشد 8 درصدی اقتصادی کشور در برنامه ششم توسعه گفت: براین اساس می توانیم حدود 950 هزار فرصت شغلی در سال ایجاد کنیم که در این راستا برای سال آینده پیش بینی ورود 838 هزار نفر به بازار کار را داریم.

    وی افزود: یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی در بودجه سال آینده که مقطعی از یک سال برنامه ششم توسعه است، ددر نظر گرفته شده است و در این راستا 12 برنامه اجرایی پیش بینی شده که حداقل سرمایه گذاری برای آن حدود 73 هزار و 400 میلیارد تومان است.

    نوبخت با اشاره به اینکه توزیع شده که این فرصت ها در چه بخشی ایجاد شود، تصریح کرد: باید در مقابله با زلزله به بافت فرسوده توجه کنیم و در حوادث اخیر مشاهده کردیم هر جایی محکم ساخته شده بود، خساراتی به آن مجموعه وارد نشده بود، لذا قرار شد 100 هزار واحد مسکونی نامناسب را در بافت فرسوده نوسازی کنیم که 60 هزار فرصت شغلی در بخش مسکن دیده شده است.

    سخنگوی دولت بیان کرد: در بودجه جامع نگر و مسئله محور کار می کنیم و مسائلی همچون آب، محیط زیست و ... وجود دارد که اگر به آن نرسیم، به بحران خواهیم رسید.

    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بودجه خنثی نیست و علت اینکه یک گروه موافق و مخالف داشتیم، این است که بودجه پیام دارد، خاطر نشان کرد: ما برای فقرزدایی و کم کردن فاصله بینی فقیر و غنی در بودجه 97 برنامه های خوب و کاربردی را پیش بینی کرده ایم ضمن آنکه برای 71 هزار طرح و پروژه ناتمام برنامه داریم و می دانیم به دنبال چه چیزهایی هستیم.

    برچسب ها