عصر خودرو

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان:

روابط بانکی شاه کلید روابط تجاری ایران است

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: روابط بانکی شاه کلید روابط تجاری ایران است.

روابط بانکی شاه کلید روابط تجاری ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محسن ضرابی در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرم‌آباد، اظهارکرد: سال گذشته در کشور عمان بیش از 500 میلیون دلار واردات دام زنده انجام شد که از این مقدار 179 میلیارد دلار سهم کشور ایران بود.

    وی خاطرنشان کرد: امسال صادرات دام زنده از طرف دولت عمان ممنوع شد اما طی پیگیری‌های انجام‌شده بازهم صادرات دام زنده آزاد شده است.

    مدیرکل دفتر همکاری‌های اقتصادی عمان با ایران تصریح کرد: در سال 92 نیز صادرات ایران به کشور عمان 148 میلیون دلار بوده است.

    ضرابی اضافه کرد: براساس مذاکراتی که با صندوق توسعه ملی انجام‌شده، برای پروژه‌هایی که در حوزه  صادرات محور، سرمایه‌گذاری خارجی، گردشگر و هتل هستند مقررشده تا تسهیلات با نرخ ارزان‌قیمت اعطا شود.

    وی بیان کرد: در حال حاضر نیز چند خط مستقیم کشتی‌رانی بین ایران و عمان برقرارشده که این امر نیز در راستای توسعه همکاری بین دو کشور تأثیر زیادی دارد.

    رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: دولت عمان در توافق نامه برجام نقش قابل توجهی داشت و کشوری با زیرساخت‌های خوب و تورم 1.1 درصد و روابط سیاسی عالی با دنیا است.

    ضرابی گفت: روابط بانکی شاه کلید روابط تجاری ایران است و در حال حاضر امکان صدور ضمانت نامه بانکی وجود دارد.

    وی افزود: سرمایه‌گذاری در عمان با کمترین هزینه امکان‌پذیر شده و 70 درصد تامین بودجه از طریق بانک‌های عمانی امکان‌پذیر می‌شود.

    برچسب ها