عصر خودرو

هر گروه از مشمولان سهام عدالت کِی و چقدر سود می گیرند؟

عصر بازار- از امروز آن دسته از مشمولان سهام عدالت که شماره شِبایشان در سامانه سهام عدالت ثبت و تایید شده، بسته به اینکه در مرحله اول چقدر سود دریافت کرده اند، حداکثر تا ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. افرادی که تا کنون شماره شِبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده اند باید با مراجعه به سایت www.samanese.ir شماره حساب خود را اعلام کنند.

هر گروه از مشمولان سهام عدالت کِی و چقدر سود می گیرند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به‌ گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ‌ایسنا، چند هفته‌ پیش مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1395 به مشمولان این سهام آغاز شد. در مرحله اول پرداخت،  هر یک از مشمولان حدود یک سوم سودِ مربوط به سال مالی 1395 را دریافت کردند. قرار بر این بود که اگر شرکت‌هایِ سهام‌ عدالتی، سود خود را زودتر به  سازمان خصوصی سازی دادند، این سازمان آن مبالغ را  بین سهامداران  توزیع کند.

    آن طور که سازمان خصوصی سازی اعلام کرده سهامدارانی که از محل  آورده نقدی، تخفیف و سود سهام در طیِ 10 سال گذشته، در مجموع به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت دارند برای سال مالی 1395، 150 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. این افراد در مرحله اول 50 هزار تومان به حسابشان واریز شد. قرار بر این است که امروز 100 هزار تومان باقی‌ مانده از این مبلغ به حساب همه مشمولان سهام عدالت ارزش سهامشان به یک میلیون تومان می‌رسید،  واریز شود. البته سازمان خصوصی سازی اعلام کرد با توجه به اینکه هنوز همه شرکت ها سودشان را پرداخت نکرده اند در ابتدا به 16 گروه که جزو دهک های پایین درآمدی هستند،  این سود پرداخت می شود و به چهار گروه باقی مانده تا پایان اسفند ماه سود تخصیص پیدا می کند.

    این چهار گروه شامل کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی، کارگران فصلی ساختمان که از سال 92 ثبت‌نام کرده‌اند، روستاییان و عشایر، مددجویان کمیته‌ امداد و بهزیستی نیستند، افرادی که قبلا تحت حمایت سازمان بهزیستی بودند،  ولی در حال‌ حاضر وضع مالی آنها بهتر شده است و دیگر مددجو نیستند، می باشند. این افراد تا پایان اسفند ماه سال 1396 سهام عدالت را خواهند گرفت.

    کسانی که کمتر از یک میلیون تومان سهام دارند، به اندازه پانزده صدم از مبلغ ارزش سهام‌شان سود خواهند گرفت. مبلغی که از امروز به عنوان سود سهام عدالت به مشمولان واریز می‌شود، تکمیل سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 95 است.

    کسانی که تاکنون شماره شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت وارد نکرده‌اند می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و شماره شبای خود را اعلام کنند تا پس از بررسی نسبت به درست بودن  شماره شبا سود سهام عدالت به حساب آنها واریز شود.

    برچسب ها