عصر خودرو

با حضور وزیر نیرو؛

نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان سیرجان افتتاح شد

عصر بازار- با حضور وزیر نیرو، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین محلی، نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان افتتاح شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان سیرجان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت تولید نیرو برق حرارتی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به همراه تعدادی از وزرا و معاونین خود به استان کرمان و شهرستان سیرجان اظهار کرد: پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان از پروژه‌های انعقاد شده است که با سرعت بسیار مناسب و خوبی کار اجرایی پیش رفته و به سرانجام رسیده است.

    محسن طرزطلب بابیان اینکه واحدهای گازی تولید برق که امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شوند، در زمان پیک مصرف برق کمک بسیار خوبی به ما کمک خواهد کرد، اظهار کرد: خوشبختانه طراز تولید مصرف برق در استان مثبت و میزان تولید برق در کرمان از میزان مصرف بیشتر است، اما جای نگرانی برای تولید برق در کرمان نداریم و این طراز هم در آینده مثبت خواهند ماند.

    مدیرعامل شرکت تولید نیرو برق حرارتی ایران یکی از پروژه‌های قابل‌افتتاح امروز پنج‌شنبه را پروژه تولید برق گهران در سیرجان دانست و یادآور شد: واحد گاز این نیروگاه افتتاح می‌شود و در آینده‌ای نزدیک واحد بخار نیروگاه گهران مجموعه گل گهر سیرجان هم وارد مدار خواهد شد.

    وی بابیان اینکه دو نیروگاه قابل‌افتتاح برق امروز در سیرجان حدود 650 مگاوات به توان تولیدی برق کرمان اضافه خواهند کرد، گفت: در خصوص برنامه‌های بلندمدت در حوزه برق و تولید برق نگران نیستیم و بخشی از تولید به استان‌های هم‌جوار هم صادر می‌کنیم.

    طرزطلب اعلام کرد: نیروگاه زرند در سال 98 وارد مدار خواهد شد و امیدوارم با استفاده از این نیروگاه برنامه بازنشستگی نیروگاه قبل زرند را برنامه‌ریزی کنیم و مصرف آب و ... در این نیروگاه را به صفر برسانیم.

    لازم به ذکر است، شرکت نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان دارای یک بلوک بخار متشکل از دو واحد گازی و یک واحد بخار است. تجهیز کارگاه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان از سال 94آغازشده است.

    واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در تاریخ 29 مهرماه سال جاری و مردادماه و شهریورماه سال 95 سنکرون گردیدند و تاکنون با سوخت گاز در حال بهره‌برداری می‌باشند و همچنین واحد بخار این نیروگاه در حال تست و راه‌اندازی است.

    ظرفیت اسمی هرکدام از واحدهای گازی 166 مگابایت و واحد بخار 160 مگاوات است.

    پیرو برگزاری مناقصه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا شرکت برنده به‌عنوان پیمانکار بهره برداری نیروگاه سیکل  سمنگان است.

    برچسب ها