عصر خودرو

محرمانه‌ترین سیستم های بانکی متعلق به کدام کشورهاست؟

عصر بازار- طبق یک رده بندی جهانی جدید، سوییس و آمریکا محرمانه‌ترین مراکز مالی مهم جهان هستند.

محرمانه‌ترین سیستم های بانکی متعلق به کدام کشورهاست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مطالعات موسسات «تکس جاستیس نت ورک» دریافته است سوییس پایتخت بانکداری سری جهانی به شمار می رود و آمریکا در مقام دوم به دلیل افزایش  سهم این کشور از خدمات مالی خارجی قرار گرفته است.

    این مطالعات که نتایج آن هر دو سال یک بار منتشر می شود، کشورها را بر اساس ضوابط مختلفی نظیر میزان درجه پایبندی آنها به قوانین مربوط به پولشویی و اطلاعاتی که در خصوص صاحبان حساب ها در اختیار می گذارند، کنترل می کند. در این مطالعه 110 کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.

    جان کریستینسن، مدیر این موسسه گفت این مطالعه نشان داد در حالی که برخی از مراکز مالی اعلام کرده اند بیشتر شفاف شده اند اما میزان اطلاعاتی که آنها از دارندگان حساب ها منتشر می کنند بستگی به این دارد که چه کسی درخواست اطلاعات کرده باشد . کشورهای ثروتمند و غربی این اطلاعات را دریافت می کنند اما کشورهای فقیر آفریقایی نه. وی افزود این مخفی نمودن فعالیت ها امکان پولشویی و سرقت را فراهم می کند.

    کشورهای دیگری که در بین کشورهای دارای مخفی ترین مراکز مالی هستند عبارت اند از: جزایر کایمن، لوکزامبورگ، آلمان، هنگ کنگ و سنگاپور. این مطالعه خواهان مطرح شدن بحث بیشتری روی استفاده از این مراکز، پس از انتشار اسناد پاناما که نشان داد برخی از شرکت های تاسیس شده در بهشت های مالیاتی برای پولشویی، فرار مالیاتی و معاملات تسلیحاتی و مواد مخدر استفاده می شوند، شده است.

    سوییس که بزرگ ترین مرکز ثروت های خارجی جهان به شمار می رود از امسال به تدریج از فعالیت های مخفی بانکی خود به وسیله ارسال اطلاعات صاحبان حساب های بانکی خود به اداره های مالیاتی خارجی، می کاهد.

    برچسب ها