عصر خودرو

بعد از ٢۵ سال صورت گرفت؛

رفع ممنوعیت صادرات خاویار ایرانی به آمریکا

عصر بازار- مشاور وزیر جهاد کشاورزی، از رفع ممنوعیت صادرات خاویار پرورشی ایران بعد از ٢٥ سال به آمریکا خبر داد و گفت: سال گذشته ١۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به آمریکا صادر شد.

رفع ممنوعیت صادرات خاویار ایرانی به آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، عباس رجائی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی وزارت جهاد در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، با بیان اینکه صادرات خاویار ایران به آمریکا و کانادا حدود ٢٥ سال ممنوع بود، اظهارداشت: خوشبختانه ما موفق شدیم صادرات خاویار به آمریکا را مجددا از سر بگیریم.

    وی با اشاره به اینکه سال گذشته موفق شدیم ١۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش ٦۰ میلیون تومان به آمریکا صادر کنیم، گفت: تولیدکنندگان خاویار پرورشی می توانند با هماهنگی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی اقدام به صادرات خاویار به آمریکا نمایند ضمن اینکه انحصار خاویار وحشی نیز در اختیار شرکت خدمات کشاورزی  و صادرات آن نیز ممنوع است.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی وزارت جهاد در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه همچنین ما نشان حلال را از سازمان حلال مالزی دریافت کردیم تا بتوانیم روی قوطی های خاویاری خود نشان حلال ثبت کنیم، گفت: نشان سیب را نیز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کردیم.

    رجایی افزود: همچنین برای جلوگیری از قاچاق خاویار، در شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی با هماهنگی دستگاه های ذیربط ستاد قاچاق خاویار ایجاد شده؛ که اقدام فوق باعث شده در یکسال گذشته هزینه انجام قاچاق بالا برود و همچنین ما شاهد این هستیم که صید صیادان طی این مدت افزایش یافته و این نشان می دهد  میزان قاچاق کاهش پیدا کرده است.

    وی همچنین از افزایش تنوع محصولات خاویاری خبر داد و گفت: ما تلاش کردیم دایره محصولات خاویاری را گسترش دهیم؛ از جمله این محصولات تولید قوطی کنسرو ماهیان خاویاری است که به صورت دودی تولید می شود همچنین انواع صنایع دستی که از پوست ماهیان خاویاری تولید می شود.

    این مقام مسئول درباره قیمت خاویار نیز افزود: قیمت هرکیلوگرم خاویار وحشی بسته به نوع و کیفیت آن ٨ تا ١٢ میلیون تومان و میانگین قیمت این نوع ماهی ٩.٥ میلیون تومان است. همچنین قیمت خاویار پرورشی بسته به نوع و کیفیت ماهی ٣.٥ تا ٦.٥ میلیون تومان است. در این میان، قصد داریم در آینده ای نزدیک اولین نمایشگاه خاویار و ماهیان خاویاری ایران را در تهران برگزار کنیم که این نمایشگاه احتمالا در خردادماه آینده برگزار می شود.

    برچسب ها