عصر خودرو

مرکز تماس کارگزاری ها، فرصت معاملات از طریق تلفن

عصر بازار- خدمات ارائه شده توسط مرکز تماس کارگزاری ها یکی از روش های جدید برای خرید و فروش سهام است که چندی است توسط شرکت های کارگزاری ابداع شده است.

مرکز تماس کارگزاری ها، فرصت معاملات از طریق تلفن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، فعال ‌سازی امکان سفارش تلفنی برای مشتریان، به صورت رایگان است و کارگزاران بورس، به جز کارمزد خرید و فروش اوراق بهادار، وجهی در این خصوص از مشتریان دریافت نخواهند کرد.

    مشتری فقط از طریق شماره تلفن‌ هایی که در قرارداد، به کارگزاری اعلام می ‌کند، می‌ تواند با مرکز تماس کارگزاری ارتباط برقرار کرده و سفارش‌ های خود برای خرید و فروش اوراق بهادار را ارائه کند و درصورت تماس از سایر شماره تلفن‌ها، به سفارش‌ های مشتری ترتیب اثر داده نخواهد شد. بنابراین لازم است درصورت تغییر تلفن مشتری، مراتب به صورت رسمی به شرکت کارگزاری مربوطه اعلام شود.

    از سوی دیگر، مشتری باید مبلغ مورد نیاز برای خرید اوراق بهادار به ‌علاوه کارمزد مربوطه را به حساب بانکی کارگزاری واریز و اطلاعات مربوطه را از طریق مرکز تماس، به کارگزاری اطلاع دهد.

    در مورد فروش اوراق بهادار هم کارگزاری پس از واریز مبلغ حاصل از فروش به حساب بانکی مشتری (که در قرارداد مربوطه، مشخص شده است)، اطلاعات واریزی را ازطریق مرکز تماس، به مشتری اطلاع می‌دهد.

    باتوجه به اینکه ورود به سامانه مرکز تماس کارگزاری، با ارائه نام کاربری و رمز عبور مشتری امکان ‌پذیر است، حفظ و نگهداری رمز عبور و خودداری از افشای آن نزد دیگران، بسیار حائز اهمیت است.

    در صورتی که رمز عبور استفاده از خدمات مرکز تماس سه بار به صورت متوالی اشتباه وارد شود، خدمات مرکز تماس برای مشتری غیرفعال شده و ارایه خدمات به وی، مشروط به مراجعه دوباره مشتری به کارگزاری است.

    هنگام امضای قرارداد بین مشتری و کارگزاری برای فعال‌ سازی امکان سفارش تلفنی، ساعات دریافت سفارش از طریق سامانه مرکز تماس کارگزاری در قرارداد مشخص می‌شود، بنابراین مشتری باید سفارش‌ های خرید و فروش خود را صرفا در ساعت ‌هایی که در قرارداد مشخص شده است، وارد سامانه کند، زیرا در غیر این ‌صورت، کارگزار مسئولیتی برای انجام سفارش‌ های مربوطه نخواهد داشت.

    برچسب ها