عصر خودرو

واشنگتن برای خارج کردن بازار گاز اروپا از دست روسیه، پیشنهاد همکاری با الجزایر را داده است

عصر بازار- روزنامه الجزایری «الشروق» نوشت: آمریکا در اقدامی جهت در هم شکستن انحصار بازار گاز اروپا از دست روسیه، ابراز تمایل کرد توافقنامه ای با الجزایر برای صادرات گاز به برخی کشورهای اروپایی امضا کند.

واشنگتن برای خارج کردن بازار گاز اروپا از دست روسیه، پیشنهاد همکاری با الجزایر را داده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،«ساندرا اودکرک» یکی از مقام های آمریکایی در دومین مجمع انرژی با مشارکت الجزایر و آمریکا در هیوستون گفت، تقویت امنیت انرژی از طریق متنوع کردن منابع آن بهترین اقدام مشترک میان آمریکا و الجزایر محسوب می شود.
    وی افزود: بسیاری از کشورها در بخش انرژی همچنان وابسته به یک کشور یا یک نوع انرژی هستند و این باعث می شود امنیت اقتصادی و ملی آن ها دچار مشکل شود.
    اودکرک در ادامه گفت: 'برخی کشورهای اروپایی وابستگی زیادی به گاز روسیه دارند ...از سوی دیگر الجزایر نیز بخشی قابل توجهی از انرژی اروپا را تامین می کند و ما آن را شریکی قابل اعتماد می دانیم که به اروپا برای متنوع کردن منابع انرژی کمک می کند و از سوی دیگر آمریکا ، الجزایر را به افزایش صادراتش به اروپا و دیگر کشورهای جهان تشویق می کند .'
    این مقام آمریکایی تصریح کرد که کشورهای اروپایی در پی راهی برای تضمین امنیت انرژی خود هستند و در این راستا شرط های زیادی برای صادرکنندگان انرژی تعیین می کنند.
    الشروق در ادامه نوشت: آمریکا در پی صادرات گاز مایع به اروپای شرقی و مرکزی است که البته این مناطق بیشتر به گاز روسیه وابستگی دارند.
    در حال حاضر حدود 50 شرکت نفتی آمریکایی در الجزایر فعال است و این شرکت ها بیشتر در زمینه اکتشاف نفت و تولید آن فعالیت دارند.

    برچسب ها