عصر خودرو

استاندار تهران:

لزوم فعال شدن صادرات محصولات معدنی

عصر بازار- استاندار تهران گفت: شن و ماسه برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارند و معادن استراتژیک محسوب می‌شوند.

لزوم فعال شدن صادرات محصولات معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمد حسین مقیمی، در جلسه شورای معادن استان تهران گفت: بخش معادن در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است، معادن در ایران از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و حفظ و حراست از آنها اهمیت بالایی دارد.

    مقیمی افزود: شورای عالی معادن تا به امروز با جدیت فعالیت کرده است و امیدواریم با شناخت و اکتشاف معادن جدید سطح ذخیره از مواد معدنی را افزایش دهیم.

    استاندار تهران با بیان این که ارزش سطح ذخیره کشور بالغ بر 1600 میلیارد دلار است، اظهار داشت:  تا به امروز 20 تا 30 درصد از معادن موجود در کشور کشف شده و قابل دسترسی است.

    وی ادامه داد: شناخت ما از معادن با اکتشاف بیشتر می‌شود و به دلیل همین مسئله اکتشافات از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان زمین شناسی کشور یکی از افتخارات کشور است.

    استاندار تهران تاکید کرد: هر زمانی که نام تهران در معادن مطرح می‌شود همه به سراغ معادن شن و ماسه می‌روند. شن و ماسه برای ساختمان سازی اهمیت بالایی دارند و  معادن استراتژیک محسوب می‌شوند. تعطیلی معادن شن و ماسه فاجعه بار است؛ البته زمانی که یک باد می‌وزد به دلیل نزدیکی این معادن به شهر تهران، شن و ماسه تهران را فرا می‌گیرد.

    مقیمی با بیان اینکه ایجاد معادن باعث تخریب محیط زیست می‌شود، افزود: باید به مسائل محیط زیستی توجه ویژه شود.

    استاندار تهران با اشاره به پشتیبانی از معادن گفت: پشتیبانی از معادن بسیار مهم است چرا که کار معدن از فعالیت‌های سخت محسوب می‌شود.

    وی با بیان اینکه باید خام فروشی جلوگیری شود، تاکید کرد: باید ماده استخراج شده از معادن به محصولی تبدیل شود که ارزش افزوده دارد.

    استاندار تهران درباره صادرات گفت: صادرات مسئله بسیار مهمی است و باید بخش صادرات فعال شود تا بخشی از صادرات غیر نفتی به محصولات معدنی اختصاص یابد.

    مقیمی تاکید کرد: فولاد و زغال سنگ بزرگترین معادن در سطح کشور هستند و سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

    برچسب ها