عصر خودرو

رشد اقتصادی منطقه یورو رکورد ۱۰ ساله را شکست

عصر بازار- اقتصاد منطقه یورو در سال ۲۰۱۷ با سریع‌ترین روند در یک دهه اخیر رشد کرد.

رشد اقتصادی منطقه یورو رکورد ۱۰ ساله را شکست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام موسسه یورو استات، متوسط نرخ رشد 19 کشور عضو بلاک اقتصادی یورو، سال گذشته میلادی به 2.5 درصد رسید که سریع‌ترین نرخ رشد از زمان رشد سه درصدی در سال 2007 محسوب می‌شود. یورو استات اضافه کرده است منطقه یورو در سه ماهه آخر سال 2017 رشدی معادل 0.6 درصد داشته است.

    بانک مرکزی اروپا در راستای تلاش برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی منطقه یورو، برنامه محرک مالی عظیمی را اجرا کرده است که تحت آن، این بانک نرخ بهره را به صفر رسانده است و ماهانه میلیاردها یورو صرف خرید دارایی‌های مالی می‌کند.

    رشد اقتصادی منطقه یورو رو به افزایش بوده است و اکنون این منطقه یکی از قدرتمندترین بخشهای اقتصاد جهانی به شمار می‌رود.

    بانک مرکزی اروپا در ماه دسامبر سال گذشته پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی را افزایش داد و رشد اقتصادی این منطقه در سال 2018 را 2.3 درصد پیش‌بینی کرد که بیش از برآورد 1.8 درصدی قبلی بود، در حالی که پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی در سال 2019 را هم از 1.7 درصد به 1.9 درصد افزایش داد.

    آمارهای یورو استات نشان می‌دهد برآورد رشد سه ماهه سوم سال گذشته از 0.6 درصد به 0.7 درصد بازبینی شد. کلاوس ویستسن- کارشناس اقتصادی ارشد منطقه یورو در موسسه پانتئون ماکرو اکونومیکس - گفت: منطقه یورو در نیمه دوم سال گذشته حرکت رو به رشدی داشت. ویستسن رشد 0.6 درصدی سه ماهه چهارم سال را مستحکم توصیف کرد و افزود این رشد احتمالا تحت تاثیر سرمایه‌گذاری و صادرات به دست آمده است.

    برچسب ها