عصر خودرو

هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور به استان کرمان؛

بیش از ۳۵۰۰‌ میلیارد تومان از پروژه‌های شرکت مس افتتاح می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور به استان کرمان و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۳ پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران در سرچشمه، خاتون‌آباد و سیرجان با سرمایه‌ گذاری بیش از ۳۵۰۰‌ میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیش از ۳۵۰۰‌ میلیارد تومان از پروژه‌های شرکت مس افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، احمد مرادعلیزاده با اعلام این خبر گفت: پروژه راه‌اندازی کوره فلش (تغییر تکنولوژی ذوب مجتمع سرچشمه از فرآیند ریورب به فلش) به ظرفیت 282‌ هزار تن مس آندی در سال، به‌همراه چرخ ریخته‌گری و کوره‌های آند با 182‌‌ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 246‌ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و مجموع 974‌ میلیارد تومان هزینه افتتاح می‌شود.

    مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه کارخانه پالایشگاه خاتون‌آباد نیز، به ظرفیت سالانه 200‌هزار تن مس کاتدی با 143‌میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 64‌میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و مجموع 636‌میلیارد تومان در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد افزود: فاز اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 500‌ مگاواتی سیرجان با 285‌ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 70‌ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و مجموع یک‌هزار و 210‌ میلیارد تومان، با حضور وزیر نیرو آغاز به‌کار می‌کند.

    مرادعلیزاده با اشاره به اینکه طراحی، ساخت و نصب سیستم جدید انتقال گاز خروجی کوره‌های کنورتور سرچشمه، پروژه دیگری است که در این سفر بهره‌برداری می‌شود، گفت: برای طراحی، ساخت و نصب این سیستم، 19‌ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 154 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و مجموعاً 230‌ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

    مرادعلیزاده از افتتاح رسمی باند دوم محور سرچشمه– شهربابک هم خبر داد و تصریح کرد: برای احداث باند دوم این مسیر به طول 80‌ کیلومتر، درمجموع 80‌ میلیارد تومان هزینه شده است؛ پیش‌ازاین باند دوم جاده رفسنجان به سرچشمه نیز به طول 65‌ کیلومتر و با هزینه 136‌میلیارد تومان، توسط شرکت مس راه‌اندازی شده بود.

    مدیرعامل شرکت مس همچنین گفت: پروژه احداث انبار کنسانتره جدید خاتون‌آباد به ظرفیت 60هزار تن کنسانتره مس و پروژه احداث کارخانه آب‌گیری و بشکه‌پرکنی مولیبدن به ظرفیت خشک‌کنی 2700‌ تن کنسانتره مولیبدن در ماه، از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری مس در استان کرمان است که برای این دو پروژه، مجموعاً 79 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

    وی پروژه نصب و راه‌اندازی ماشین کاتدشویی پالایشگاه سرچشمه (CSM) را از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری برشمرد و گفت: برای اجرای این پروژه، درمجموع 100 میلیارد تومان هزینه شده است.
    مرادعلیزاده ابراز داشت: پروژه ارتقا و افزایش ظرفیت پذیرش و انبارش آهک پخته به میزان 1250‌ تن، با هزینه 11‌ میلیارد تومان، و کارخانه مواد ناریه سرچشمه به ظرفیت تولید 12000 تن امولایت، با هزینه 12 میلیارد تومان نیز در سفر رئیس‌جمهور بهره‌برداری می‌شوند.

    توسعه کارخانه اسید سرچشمه از 100هزار تن به 300هزار تن، دیگر پروژه‌ای بود که مرادعلیزاده به آن اشاره کرد و گفت: این پروژه با سه میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 58 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و مجموع 70‌ میلیارد تومان، مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به احداث پست 400/132 میمند- شهربابک، گفت: در این پروژه که در این سفر بهره‌برداری از آن رسماً آغاز می‌شود، 15‌ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و درمجموع 70‌ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.

    مرادعلیزاده همچنین پروژه احداث پست‌های نه‌گانه تغذیه‌کننده فلش، کارخانه‌های اسید و اکسیژن و مولیبدن همراه با مرکز توزیع را از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری دانست و اضافه کرد: برای اجرای این پروژه درمجموع 48‌میلیارد تومان هزینه شده است.

    برچسب ها