عصر خودرو

در سومین همایش تجاری ایران و چین چه گذشت؟

عصر بازار- در سومین همایش بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین که با حضور مقامات ارشد بخش خصوصی و سفیر چین در ایران برگزار شد بر لزوم توسعه همکاری‌ها و سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در ایران تاکید شد.

در سومین همایش تجاری ایران و چین چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سومین همایش بازرگانی و سرمایه گذاری ایران و چین صبح امروز 10 بهمن ماه با حضور اسدالله عسگراولادی - رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، محمد خزاعی - رئیس سازمان سرمایه‌گذاری-، غلامحسین شافعی - رئیس اتاق بازرگانی ایران،  پانگ سن - سفیر چین در ایران – و جمعی از فعالان تجاری دو کشور برگزار شد.

    در این برنامه مجید رضا حریری - نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین - اداره همایش را بر عهده داشت.

    اسدالله عسگر اولادی - رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین - در این همایش درباره آخرین وضعیت تجاری ایران و چین گفت که در سال 2017 حجم مبادلات تجاری دو کشور به 40 میلیارد دلار نزدیک شده است.

    عسگراولادی همچنین وعده داد که در سال 2018 حجم تبادلات تجاری ایران و چین به 50 میلیارد دلار برسد. به گفته وی قرار است در سال 2018 بخش خصوصی ایران در چهار نمایشگاه چین شرت کند و هر ماه نیز ایران از یک هیات چینی میزبانی خواهد کرد.

    همچنین غلامحسین شافعی - رئیس اتاق بازرگانی ایران - در این همایش از حل شدن ماجرای بسته شدن حساب‌های ایرانیان در چین خبر داد.

    او بر شمردن مهمترین زمینه‌های همکاری دو کشور گفت که صنعت توریسم و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حمل و نقل، انرژی، مخابرات و سایر فعالیت‌های صنعتی از مهمترین زمینه‌های همکاری ایران و چین است.

    شافعی با اشاره به اهمیت جاده ابریشم و نقش چینی‌ها در احیای آن تصریح کرد که یکی از مهمترین زمینه‌ها برای همکاری‌های ایران و چین تا سال 2025 جاده ابریشم است که می‌تواند فصل تازه‌ای را در روابط اقتصادی دو کشور ایجاد کند.

    همچنین محمد خزاعی - رئیس سازمان سرمایه گذاری – در این همایش اعلام کرد که طی چهار سال گذشته حدود دو میلیارد و 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از طرف شرکت‌های چینی در ایران صورت گرفته‌ است.

    به گفته وی اولین قرارداد بزرگ مالی بین ایران و یک موسسه مالی چین به مبلغ 10 میلیارد دلار امضا شد که این قرارداد به غیر از سایر توافقات اقتصادی است که بین دو کشور صورت گرفته است.

    خزاعی تصریح کرد که حدود 11 میلیارد دلار پروژه‌های ایران برای تامین مالی به چین معرفی شدند و حضور شرکت‌های چینی در ایران حاکی از عزم دولت برای همکاری است. 

    برچسب ها