عصر خودرو

درخواست لهستان از آمریکا برای تحریم گاز روسیه

عصر بازار- نخست وزیر لهستان در مصاحبه با یک روزنامه گفت کشورش مایل است آمریکا تحریم‌هایی را علیه خط لوله گازی "نورد استریم ۲" میان روسیه و آلمان، وضع کند.

درخواست لهستان از آمریکا برای تحریم گاز روسیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا شنبه هفته جاری در ورشو اعلام کرده بود آمریکا "نورد استریم 2" را تهدیدی برای امنیت انرژی اروپا می‌داند.

    ماتئوش موراویتسکی در مصاحبه با روزنامه "دزنیک گازتا پراونا" گفت: ما درباره "نورد استریم 2" گفت و گو کردیم. ما خواهان این هستیم که ساخت خط لوله "نورد استریم 2" تحت لایحه تحریم‌های آمریکا قرار گیرد که شامل تحریم‌هایی علیه روسیه است.

    لهستان عمده گاز مصرفی خود را از روسیه وارد می‌کند اما قصد دارد منابع تامین گاز خود را متنوع کند که این کشور را به بازار پرسودی در رقابت صادرات گاز میان واشنگتن و مسکو تبدیل کرده است.

    این کشور نخستین پایانه LNG خود را در حاشیه دریای بالتیک در سال 2016 ساخت و سال گذشته نخستین محموله تک LNG آمریکا را دریافت کرد. شرکت گاز دولتی PGNiG پس از توافقی که در نوامبر امضا کرد، قصد دارد گاز بیشتری خریداری کند.

    بر اساس گزارش رویترز، لهستان قصد دارد زمانی که قرارداد واردات بلندمدت با شرکت گازپروم روسیه در سال 2022 منقضی می‌شود، آن را تمدید کند و به دنبال تامین گاز از منابع دیگر است.

    ورشو به همراه اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک از این واهمه دارند که "نورد استریم 2" وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش دهد.

    برچسب ها