عصر خودرو

رئیس خانه اقتصاد ایران :

بهبود رتبه ریسک اعتباری منجر به جذب سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود

عصر بازار- رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه کارهای خوبی بهبود رتبه ریسک اعتباری کشور صورت گرفته است، گفت: بهبود رتبه ریسک اعتباری منجر به جذب سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود.

بهبود رتبه ریسک اعتباری منجر به جذب سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان ، ابراهیم جمیلی درباره بهبود رتبه ریسک اعتباری کشور اظهار کرد: شاخص های بین الملی که وجود دارد شاخص های خاصی است و اگر ما بخواهیم ریسک اعتباری را کاهش دهیم باید بر روی این شاخصه ها کار کنیم.

    رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفت که منجر به کاهش رتبه ریسک اعتباری شده است اما، عمده ترین کار در این رابطه این است که این روند ادامه داشته باشد.

    وی گفت: کارهای ما به صورت مقطعی است که این روند باید اصلاح شود و به صورت یک برنامه درآید به دلیل اینکه با توانمندی که داریم می توانیم رتبه ریسک اعتباری مان را پایین تر هم بیاوربیم.

    جمیلی با اشاره به شاخص هایی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و تصریح کرد: چگونگی ثبت شرکت، نحوه ورود کالا، نحوه مبارزه با پولشویی، نحوه سرمایه گذاری و سرعت بالای مقررات زدایی از جمله این شاخص ها است.

    رئیس خانه اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که به خاطر آن سرمایه گذاری در کشور با کندی صورت می‌گیرد به خاطر رتبه ریسک کشور است چون هنگامی که سرمایه گذاران به بیمه مراجعه می کنند هزینه بیمه بالا است و سرمایه‌گذاری غیر اقتصادی می شود.

    وی تاکید کرد: برای اینکه سرمایه گذاری افزایش پیدا کند باید وضعیت سرمایه گذاری در داخل کشور را در کشورهای مختلف معرفی و تبلیغ کنیم که این موارد یا اتفاق نمی افتد و یا توسط بخش دولتی صورت می گیرد و سرمایه گذاران خارجی عمدتا با بخش دولتی سرمایه گذاری انجام نمی دهند و کمتر با دولت مشارکت می کنند چون دولت ها همیشه قوی تر هستند.

    رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: باید کاری کنیم که سرمایه گذاران خارجی در واگذاری ها سرمایه گذاری کنند که در این قسمت ضعیف عمل کردیم و این ضعف را قبول نداریم.

    جمیلی افزود: یکسری سرمایه گذاری اروپایی و آسیایی داریم که برای سرمایه گذاری در کشور تمایل دارند اما، مشوق های لازم را برای آنها ایجاد نکردیم.

    برچسب ها