عصر خودرو

واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافت

عصر بازار: واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۳.۴ درصد افزایش یافت.

واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر نسبت به دوره مشابه سال قبل 83.4 درصد افزایش یافت و باعث شد واردات این کشور از ایران در 10 ماه نخست 2015 به میزان 0.4 درصد افزایش پیدا کند.

    آمارهای اولیه نشان می‌دهد، پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان در ماه اکتبر 519 هزار و 620 تن( روزانه 122 هزار و 865 بشکه) نفت از ایران وارد کرد در حالیکه که در اکتبر سال گذشته 283 هزار و 287 تن وارد کرده بود.

    بیشتر تحلیلگران انتظار دارند روند اجرای تعهدات ایران تحت توافق هسته‌ای که از 18 اکتبر شروع شده دست کم چهار الی شش ماه طول بکشد و پس از آن قدرت‌های جهانی تحریم‌ها علیه ایران را تا پایان امسال لغو خواهند کرد.

    آمارهای گمرک کره جنوبی حاکی از این است که این کشور در ماه‌های ژانویه تا اکتبر در مجموع 5 میلیون و 100 هزار تن یا(روزانه 123 هزار و 56 بشکه) نفت از ایران خریداری کرده که نسبت به واردات دوره مشابه سال 2014 که پنج میلیون و 80 هزار بشکه بود چهار دهم درصد افزایش نشان می‌دهد اما همچنان کمتر از متوسط واردات سال گذشته است چرا که بر اساس تحریم‌ها علیه تهران واردات این کشور نباید بالاتر از سطوح سال گذشته باشد. واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در سال 2014، شش میلیون و 200 هزار تن(روزانه 124 هزار و 497 بشکه) بود.

    از مجموع چهار پالایشگاه کره جنوبی اس‌کی انرژی و هیوندای اویل بانک از ایران نفت می‌خرند. واردات آنها معمولا هر ماه به صورت متناوب تغییر می‌کند چرا که یکی از این دو پالایشگاه هر دو ماه یک بار از ایران نفت وارد می‌کند.

    کره جنوبی در مجموع در ماه گذشته 11 میلیون و 180 هزار تن(روزانه دو میلیون و 640 هزار بشکه) نفت وارد کرد که 12.1 درصد از واردات 9.98 میلیون تنی در سال گذشته بیشتر است.

    آمارهای نهایی واردات نفت خام کره جنوبی در ماه اکتبر از سوی شرکت ملی نفت کره در اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها