عصر خودرو

بازگشت آرامش به بازارهای سهام جهان

عصر بازار: بازارهای سهام آسیایی پس از ریزش گسترده روز دوشنبه که در واکنش سرمایه‌گذاران به حملات تروریستی پاریس شاهد بودند، روز جاری با دنبال کردن وال استریت صعود کردند.

بازگشت آرامش به بازارهای سهام جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی از بازارهای آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 1.7 درصد صعود کرد و از پایین‌ترین رکورد شش هفته‌ای که روز گذشته در پی ریسک گریزی سرمایه گذاران تجربه کرده بود، بهبود یافت.

    شاخص کسپی کره جنوبی 1.4 درصد، اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 1.8 درصد، هانگ سنگ هنگ کنگ 1.9 درصد و شانگهای کامپوزیت 1.4 درصد صعود کردند. شاخص نیک‌کی 225 توکیو 1.6 درصد بالاتر ایستاد. شاخصهای سهام بازارهای تایوان و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی هم مثبت شدند.

    تحلیلگران بر این باورند احتمال زیادی وجود دارد که بانک مرکزی ژاپن پس از آمار اخیری که نشان داد اقتصاد این کشور به رکود بازگشته است، تدابیر محرک مالی بیشتری را تصویب کنند. اقتصاد ژاپن در سه ماهه سوم امسال 0.8 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کوچک شد.

    به گفته هیکارو ساتو، تحلیلگر ارشد شرکت دایوا سکیوریتیز در توکیو، سرمایه گذاران فکر می‌کنند که حملات در پاریس تاثیر اندکی بر اقتصاد جهانی در بلندمدت خواهد داشت. با توجه به تحولات جدید، بازار ممکن است در آینده تاثیر بپذیرد، اما در حال حاضر اجماع بازار بر این است که حملات تاثیر محدودی بر بازار سهام دارند.

    آسیا صعود وال استریت را دنبال کرد که شاخصهای بزرگ آن روز دوشنبه مثبت شدند. شاخص داوجونز 1.4 درصد و اس اند پی 500 به میزان 1.5 درصد رشد کردند و نزدک کامپوزیت 1.2 درصد افزایش یافت.

    بازارهای سهام اروپایی هم روز دوشنبه قوی ظاهر شدند و شاخص FTSEurofirst 300 به میزان 0.16 درصد صعود کرد و شاخص کک 40 فرانسه که در نخستین دقایق آغاز معاملات، 1.1 درصد ریزش کرده بود، تنها 0.12 درصد کاهش نشان داد.

    در بازارهای ارزی، دلار در برابر ین ژاپن که در زمان تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی پرتقاضا می‌شود، به بالاترین سطح در یک هفته گذشته صعود کرد و 123.405 ین معامله شد. ارز آمریکا همچنین در برابر فرانک سوییس که جایگاه مشابه ین را دارد، به بالاترین سطح در هشت ماه گذشته رسید.

    در این بین یورو در برابر دلار کاهش یافت و 1.0656 دلار معامله شد.

    در بازارهای کالا، نفت به صعودی که پس از حملات پاریس دست یافته بود ادامه داد. نفت برنت با 0.2 درصد افزایش، به 44.64 دلار در هر بشکه رسید.

    هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و 1081 دلار معامله شد در حالیکه این فلز ارزشمند روز گذشته در واکنش سرمایه‌گذاران به حملات پاریس با خرید گسترده و افزایش قیمت روبرو شده بود.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران بار دیگر به مسئله افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر معطوف شده‌اند. نرخهای بهره بالاتر جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را کاهش می‌دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها