عصر خودرو

سفیر اتریش:

مشهد نقش مهمی در گسترش همکاری های ایران و اتریش دارد

عصر بازار- سفیر اتریش در ایران گفت: مشهد در مسیر گسترش روابط و همکاری های دوجانبه ایران و اتریش نقش مهمی برای ما دارد و از ظرفیت های آن بهره خواهیم گرفت.

مشهد نقش مهمی در گسترش همکاری های ایران و اتریش دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، 'اشتفان شولدز' ظهر دوشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در محل استانداری افزود: به ظرفیت های مشهد و خراسان رضوی اهمیت می دهیم و اعزام هیات های تجاری برای همکاری در حوزه های مشخص را به مشهد برنامه ریزی خواهیم کرد.
    وی بیان کرد: در این راستا حوزه های اولیه مشخصی را برای همکاری های اقتصادی تعریف کرده ایم که شرایط برد – برد را برای هر 2 طرف، یعنی خراسان رضوی و اتریش، ایجاد خواهد کرد.
    شولدز ادامه داد: تامین آب، انرژی های تجدیدپذیر، استفاده از تجارب اتریش در آموزش های دوگانه فنی و حرفه ای، گردشگری سلامت و توسعه همکاری اتریش با خراسان رضوی در تولید قطعات خودرو از حوزه هایی است که زمینه همکاری و توسعه روابط دوطرفه وجود دارد.
    سفیر اتریش گفت: سفر به مشهد و حضور در مرقد امام رضا (ع) توفیق بزرگی بود و از آنجا که فرد معتقدی هستم، به خوبی حال معنوی و ایمانی زائران را در حرم احساس می کنم بویژه احساس 40 هزار نفر خادمی که در حرم مطهر به زائران خدمت رسانی می کنند.
    وی با اشاره به ویژگی ها و ظرفیت های خراسان رضوی گفت: برخی از خصوصیات و ظرفیت ها فقط به این استان اختصاص دارد و من امروز به همراه رایزن بازرگانی اتریش در ایران به مشهد آمده ام تا برای سفرهای هیات های تجاری اتریشی به این استان برنامه ریزی کنیم و پس از یافتن نقاط مشترک همکاری درصدد تکمیل آنها برخواهیم آمد.
    شولدز اظهار کرد: اتریش کشوری کوچک است اما در برخی از حوزه های اقتصادی در جهان پیشرو است و می تواند مشارکت هایی با ایران و خراسان رضوی در این حوزه ها داشته باشد.
    وی بیان کرد: برای برقراری همکاری های اقتصادی بین اتریش و خراسان رضوی نیاز به تعامل بیشتری بین مسئولان دو طرف در حوزه تامین منابع مالی و یافتن راهکارهای لازم در این زمینه وجود دارد، ضمن اینکه اتریش تنها کشوری بوده که در سپتامبر سال گذشته یک خط اعتباری به میزان یک میلیارد یورو به ایران اختصاص داده است.
    سفیر اتریش گفت: قصد داریم با آستان قدس رضوی گفت و گویی داشته باشیم تا زمینه های همکاری مشترک اقتصادی را با این نهاد نیز بررسی کنیم.
    شولدز با بیان اینکه 40 درصد از سوزن های به کار رفته در خطوط ریلی ایران متعلق به اتریش است، افزود: اتریش بزودی یک هزار واگن برای راه آهن ایران ارسال خواهد کرد.
    وی اظهار کرد: ما به عنوان دیپلمات های کشور اتریش تلاش می کنیم که بنگاه های اقتصادی دو کشور تمایل بیشتری نسبت به حضور در ایران و اتریش برای توسعه همکاری های مشترک پیدا کنند.
    سفیر اتریش در ایران گفت: تاریخ روابط ایران و اتریش آکنده از احترام متقابل و همکاری بوده است، طی هفت ماهی که ماموریت یافته ام تا در ایران خدمت کنم درصدد بررسی شرایط توسعه همکاری اتریش در همه ابعاد با ایران هستم.
    شولدز بیان کرد: اتریش خود را شریکی برای سیاست های رئیس جمهوری ایران می داند و درصدد کمک به آقای روحانی برای پیشرفت و رسیدن به اهدافش برآمده است.
    وی اظهار کرد: در بررسی ابتدایی که از ظرفیت های اقتصادی ایران داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که می توانیم تبادل تجاری گسترده ای با اتاق بازرگانی این کشور داشته باشیم.
    سفیر اتریش گفت: گام بعدی در توسعه روابط دوجانبه ترسیم یک راهبرد برای همکاری های بعدی ما با ایران خواهد بود، در آینده نزدیک نشست مشترک کمیسیون های اقتصادی دو کشور ایران و اتریش برگزار می شود و آقای روحانی سفری به اتریش خواهد داشت.
    رایزن بازرگانی اتریش در ایران نیز در این دیدار گفت: پس از شناخت از ظرفیت ها و مزیت های اقتصادی خراسان رضوی در گام نخست تصمیم گرفتیم که یک تبادل تجاری عمیق در همکاری های مشترک اتاق های بازرگانی مشهد و اتاق بازرگانی اتریش به وجود آید.
    'گراپ مایر' اظهار کرد: در تلاش هستیم با مسئولان اقتصادی آستان قدس رضوی نشستی داشته باشیم اما طرح های مشترک زمانی قابلیت اجرا خواهد داشت که مکان اجرای آن مشخص شده باشد.
    وی افزود: در چهارچوب نقشه ترسیم شده برای همکاری مشترک بین ایران و اتریش، کارگروه های زیادی فعالیت می کنند و در تلاش هستیم که نشست دوم مشترک بین دو کشور در حوزه اقتصادی را با موضوع کارگروه آب در مشهد برگزار کنیم لذا از حضور مسئولان و کارشناسان خراسان رضوی در این کارگروه ها و کمیسیون های مشترک بین دو کشور استقبال می کنیم.
    وی اظهار کرد: در این نشست مسئولان و صاحبان بنگاه های اقتصادی فرصت خواهند داشت تا بدون واسطه اطلاعات لازم را برای توسعه همکاری های اقتصادی به دست آورند.
    رایزن بازرگانی اتریش در ایران گفت: اگر موفق شویم نشست مربوط به کارگروه آب را در مشهد برگزار کنیم، در گام بعدی درصدد اعزام یک هیات متشکل از متخصصان حوزه آب از اتریش به مشهد برخواهیم آمد تا افراد همکاریهای مشترک و طرحهای لازم را بررسی کنند تا زمینه اجرای آن فراهم شود.

    برچسب ها