عصر خودرو

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی :

جزئیات پرداخت مابقی سود سهام عدالت

عصر بازار- مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ممکن است مرحله بعدی سود سهام عدالت سال‌آینده پرداخت شود.

جزئیات پرداخت مابقی سود سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، جعفر سبحانی ، مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی ،در خصوص دریافت سود سهام عدالت مشمولین اظهار داشت: اولین مرحله از سود سهام عدالت در نوزدهم دی ماه با دستور مستقیم رئیس جمهور‌ واریز شد.

    وی با بیان اینکه همه ساز و کارها و برنامه نرم افزاری برای پرداخت سود آماده بود، گفت: حدود یک سوم سود  سهام عدالت برای 33.5 میلیون نفر از مشمولین  درمرحله اول واریز شد که برای سه گروه از افراد که شامل جامعه مددجویان کمیته امداد ، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین مشمولانی که آورده خود را تا سقف یک میلیون تومان پر کرده بودند طی ماه‌های آینده سود کامل پرداخت خواهد شد.

    سبحانی افزود: این سود مربوط به سود سال 96 عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال 95 است که مبلغ آن حدود 150 هزار تومان در نظر گرفته شده که پرداخت‌ها از دو هفته قبل شروع شده و مابقی آن به میزان سهم مشمولان واریز خواهد شد به عنوان مثال اگر فردی 600 هزار تومان از یک میلیون تومان سهم دارد 60 درصد این میزان سود خواهد برد و افراد به هر نسبتی که سهم دارند به همان میزان سود دریافت می‌کنند که مبلغ 75 هزار تومان کف این سود و 150 هزار تومان سقف آن خواهد بود.

    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مابقی این سود احتمالا تا پایان سال واریز خواهد شد گفت: البته ممکن است همه مبالغ را در مرحله اول تسویه نکنیم و گروه بندی صورت گیرد.

    وی ادامه داد:  49 میلیون و 200 هزار نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند که در 18 گروه شغلی شامل خبرنگاران، خدام ، قالیبافان روستاییان، مددجویان کمیته امداد و ... قرار می‌گیرند و برای آنکه رقم پرداختی درشت تر باشد گروه به گروه سود‌ها را پرداخت خواهیم کرد.

    وی افزود: با توجه به آنکه برخی‌از شرکت‌ها مانند هلدینگ خلیج فارس در سال آینده سود خود را پرداخت می‌کنند سود آنها حدود 750 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

      سبحانی افزود: سال مالی برخی از شرکت‌ها در اسفند ماه نیست و معمولا سال مالیشان خرداد خواهد بود و مجمع آنها هم در مهرماه برگزار می‌شود و تا پایان خرداد ماه 97 می‌توانند پرداخت خود را به تاخیر بیاندازند.

    وی گفت:  سود این 49 شرکت چهار هزار و 200 میلیارد تومان برآورد می‌شود که تاکنون930 میلیاردتومان از این سود تقسیم شده و مابقی‌ آن هم با اولویت‌بندی تقسیم خواهد شد.

    برچسب ها