عصر خودرو

در راستای استفاده ماهانه از ابزار تأمین مالی اسلامی ؛

عربستان ۱.۵۶ میلیارد دلار اوراق صکوک بر پایه ریال منتشر می‌کند

عصر بازار- وزارت اقتصاد عربستان سعودی جهت استفاده از سرمایه های مردم، به صورت ماهانه اقدام به انتشار اوراق مالی اسلامی یا صکوک می نماید. در ماه جاری این وزارتخانه بالغ بر ۱.۵۶ میلیارد دلار اوراق صکوک برپایه ریال منتشر می‌کند.

عربستان ۱.۵۶ میلیارد دلار اوراق صکوک بر پایه ریال منتشر می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مقاومتی نیوز ،  وزارت اقتصاد و دارایی عربستان سعودی روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که در پنجمین پیشنهاد ماهانه خود از طریق اوراق مالی اسلامی، 1.5 میلیارد دلار صکوک برای عرضه در بازار داخلی منتشر کرده است.

    این وزارتخانه اقدام به انتشار صکوک با ارقام و دوره های بازپرداخت مختلف در داخل عربستان و بر پایه پول ملی این کشور کرده است.

    در همین راستا بسته اول این اوراق با ارزش 4،125 میلیارد ریال (معادل 1.1 میلیارد دلار) صکوک با دوره پنج ساله منتشر شد. بسته های دوم و سوم این اوراق نیز به ترتیب، 225 میلیون ریال (معادل 60 میلیون دلار) به صورت هفت ساله و 1.5 میلیارد ریال (معادل 400 میلیون دلار) با بازه 10 ساله عرضه کرده است.

    بر این اساس وزارت اقتصاد و دارایی عربستان قصد دارد 5.85 میلیارد ریال عربستان معادل 1.56 میلیارد دلار اوراق صکوک منتشر نماید. وزارتخانه اقتصاد و دارایی عربستان در ماه گذشته نیز مبلغ 1.273 میلیارد دلار صکوک بر پایه ارز داخلی به فروش رسانده است.

    انتشار اوراق صکوک که یک ابزار تأمین مالی اسلامی محسوب می شود، به یکی از روش های متداول دولت عربستان برای تأمین منابع مالی لازم در بودجه این کشور تبدیل شده است.

    برچسب ها