عصر خودرو

یک مقام صنعت نفت:

شرکت های ایرانی برنده مناقصات فرعی فاز۱۱پارس جنوبی شدند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از اعلام نام برندگان مناقصه‌های فرعی فاز ۱۱ پارس جنوبی در یک ماه آینده خبر داد و گفت: عمده شرکت‌های حاضر در این مناقصه‌ها ایرانی اند.

شرکت های ایرانی برنده مناقصات فرعی فاز۱۱پارس جنوبی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد مشکین‌فام اعلام کرد پاکت‎های مالی بخش‌های فاز 11 پارس جنوبی بجز بخش حفاری باز شده است.
    این مقام تصریح کرد: نام پیمانکاران اجرایی فاز 11 پارس جنوبی که عمدتا ایرانی اند پس از بررسی از سوی شرکت توتال اعلام و با آنها قرارداد امضا می‌شود.
    وی با تاکید بر این که حداکثر در یک ماه آینده نتیجه بررسی پاکت‎های مالی برای انتخاب پیمانکار ایرانی از سوی توتال نهایی می‌شود، افزود: خط لوله دریایی، سکو و نصب از بخش‌هایی به شمار می روند که برای آن مناقصه برگزار شده است.
    مشکین فام با تاکید بر اینکه به محض انتخاب پیمانکار، فاز 11 پارس جنوبی وارد مرحله اجرایی می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود اواسط سال 1397 به‌طور رسمی عملیات اجرایی این فاز آغاز شود.
    مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه تاکنون نزدیک 50 میلیون دلار برای فاز 11 پارس جنوبی هزینه شده است، افزود: این هزینه مربوط به کار مطالعات و مدیریت است.
    وزیر نفت نیز دیشب در یک گفت و گوی رسانه ای درباره تمهیدات لازم برای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با توجه به بدعهدی‌های آمریکا گفت: در قرارداد توسعه فاز 11 گفته‌ایم اگر در یک سال و نیم مجموع کنسرسیوم 500 میلیون دلار هزینه نکنند مجازیم قرارداد را لغو کنیم و هیچ مبلغی به آنها پرداخت نشود.
    بیژن زنگنه تاکید کرد شواهدی وجود ندارد که آنها بخواهند کنار روند، زیرا همه مناقصه‌های فاز نخست جز حفاری طبق زمانبندی انجام شده است و همه برنده‌ها مشخص شده‌اند.
    وی تصریح کرد: امیدوارم در 15 تا 20 روز آینده همه قراردادهایی که نزدیک یک میلیارد دلار است و بیشتر برنده‌های آنها شرکت‌های ایرانی اند، ابلاغ و فعال شوند.
    زنگنه گفت: بیش از 80 درصد ارزش قراردادها به ایرانی‌ها واگذار می‌شود که در عمل واگذاری قرارداد به شرکت‌های ایرانی به معنای انتقال فناوری است.
    وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره سخنان مدیرعامل توتال درباره کنار رفتن توتال از قرارداد فاز 11 در صورت خروج امریکا از برجام حتی اگر فرانسه به برجام متعهد بماند، گفت: من چنین سخنی نشنیده‌ام، ایشان که با من صحبت کرده‌اند چنین حرفی نگفت.
    قرارداد چهار میلیارد و 879 میلیون دلاری طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی دوازدهم تیرماه امسال میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و پتروپارس امضا شد.
    با اجرای فاز 11 پارس جنوبی، روزانه 56 میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت ایران از این میدان گازی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
    توجه به موضوع ازدیاد برداشت از طریق بکارگیری فناوری‌های پیشرفته از مزیت‌های طرح توسعه فاز 11 به شمار می رود، به‎طوری که برای نخستین بار در میدان گازی پارس جنوبی، استفاده از تاسیسات تقویت فشار هدف‌گذاری شده است.
    پیش بینی می‌شود فاز 11 به مرکز انتقال فناوری‌های روزآمد پارس جنوبی بدل شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو