عصر خودرو

بزرگترین بانک آمریکا با ۴ هزار نفر از بریتانیا خارج می‌شود

عصر بازار- مدیر عامل بانک جی پی مورگان چیس گفت: در صورتی که مذاکرات بریتانیا با اتحادیه اروپا منجر به توافق دوجانبه بر سر تجارت دو منطقه نشود، بیش از ۴ هزار نفر از کارمندان خود را از بریتانیا خارج می‌کنیم.

بزرگترین بانک آمریکا با ۴ هزار نفر از بریتانیا خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «جیمی دیمون» مدیر عامل جی پی مورگان چیس، بزرگترین بانک آمریکا به لحاظ دارایی در حاشیه نشست مجمع اقتصاد جهانی داووس گفت: اگر مذاکرات برگزیت منجر به انحراف از مسیر توافق تجارت و مقررات بین بریتانیا و اتحادیه اروپا شود، جی پی مورگان بیش از 4 هزار نفر از کارمندان خود را از بریتانیا خارج خواهد کرد.

    وی در ادامه گفت: اگر آنها بگویند که شما نمی توانید تجارت متقابل، قوانین متقابل داشته باشید، آن وقت بیش از 4 هزار نفر از کارمندان جی پی مورگان باید از بریتانیا عزیمت می کنند.

    «دیمون» تصریح کرد که این اقدام می تواند تهدیدی برای آینده لندن به عنوان مرکز مالی اروپا محسوب شود. مدیر عامل بزرگترین بانک آمریکا گفت: اگر بریتانیا شرایط مطلوبی را تامین کند، عدد واقعی کمتر از رقم 4 هزار نفر خواهد بود.

    وی خاطر نشان کرد که به دنبال خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در بیست و نهم مارس 2019 میلادی، بین 500 تا هزار نفر از بریتانیا در کوتاه مدت خارج خواهند شد. بر پایه این گزارش، بررسی های رویترز نشان می دهد که برگزیت می تواند به خروج تقریبا 10 هزار نفر از مشاغل حوزه فاینانس شود.

    برچسب ها