عصر خودرو

رئیس کنفدارسیون صادرات ایران:

افزایش ناگهانی نرخ ارز مورد حمایت صادرکنندگان نیست

عصر بازار- رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: نرخ دلار در حال حاضر واقعی نیست و به زودی این حباب خالی خواهد شد. این خودش نوعی ضد حمایت از صادرات است و این مدل افزایش نرخ ارز مورد حمایت هیچ یک از فعالین اقتصادی نخواهد بود.

افزایش ناگهانی نرخ ارز مورد حمایت صادرکنندگان نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمد لاهوتی در خصوص وضعیت بازار ارز و تاثیر آن بر صادرات گفت: افزایش قیمت ارز یکی از دغدغه‌های همیشگی صادرکنندگان بوده است. نقد ما همواره به دولت در زمینه عدم افزایش نرخ ارز متناسب با تورم بوده چیزی که در قانون نیز به آن تصریح شده و ما بیش از این هم نمی‌خواهیم.

    رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد:‌ این افزایش زمانی تاثیرگذار است که  متناوب و یکسان در طول یک سال باشد یعنی اگر دولت نرخ تورم را 9 درصد اعلام می‌کند و نرخ تورم جهانی 2 درصد است قیمت ارز طی یک سال 7 درصد افزایش پیدا کند اگر غیر از این باشد قیمت کالای صادراتی ما افزایش و قدرت رقابت صادرکننده کاهش خواهد داشت اما اینکه در یک بازه زمانی 2 ماهه ناگهان قیمت دلار 20 درصد رشد کند نه معقول است و نه پسندیده.

    لاهوتی تصریح کرد: این افزایش ناگهانی تاثیر کاذبی در قیمت مواد اولیه می‌گذارد و فرصت را برای صادرکننده در یک بازه زمانی سه الی چهار ماهه برای صادرات سلب می‌کند؛ چرا که این نرخ‌ها واقعی نیست و براثر افزایش تقاضای کاذب است. نرخ دلار امروز واقعی نیست و به زودی این حباب خالی خواهد شد. لذا این خودش نوعی ضد حمایت از صادرات است و این مدل افزایش نرخ ارز مورد حمایت هیچ یک از فعالین اقتصادی نخواهد بود. البته پیش‌بینی می‌شود که در این دو ماهه یک افزایش صادرات مقطعی داشته باشیم.

    برچسب ها