عصر خودرو

زنگنه:

در تولید گاز پارس جنوبی از قطر جلو هستیم

عصر بازار- وزیر نفت با اشاره به اینکه ۱۱ فاز پارس جنوبی در دولت یازدهم به نتیجه رسید گفت: اکنون در تولید گاز پارس جنوبی از قطر جلو هستیم.

در تولید گاز پارس جنوبی از قطر جلو هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، بیژن زنگنه با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم برای تامین گاز در زمستان انجام شده است افزود: وضع تولید و شبکه نسبت به پارسال بهتر شده است.

    وی ادامه داد: پارسال شبکه گازرسانی در مناطقی مانند مازندران دچار ضعف بود و ­با خطی که از دامغان به ساری و از ساری به نکا کشیده شد اکنون وضعیت خوبی در آنجا داریم.

    زنگنه با بیان اینکه امسال بخش عمده ی خط ششم سراسری را که از اهواز تا کرمانشاه­ تکمیل کردیم افزود: این خط شبکه را تقویت کرده است.

    وی از مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا همه مردم از این نعمت برخوردار شوند.

    زنگنه با اشاره به رسیدن­ فصل سرما گفت: پیش بینی هایی برای تامین سوخت مایع شده است که با صرفه جویی و ملاحظه، از این وضعیت عبور می کنیم.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه­ تولید روزانه گاز ­پارس جنوبی ­از 470 میلیون متر مکعب در دی سال گذشته با افزایش 83 میلیون متر مکعبی به 553 میلیون متر مکعب در دی امسال افزایش یافت افزود: در فروردین امسال شش فاز پارس جنوبی را که فقط تولیدگاز شیرین آن 150 میلیون متر مکعب در روز است افتتاح کردیم و برای نخستین بار تولید ما از پارس جنوبی اندکی از قطر جلو زد و این کار بزرگی بود.

    زنگنه با بیان اینکه 11 فاز در دولت یازدهم به نتیجه رسید گفت: حدود 300 میلیون متر مکعب گاز ترش اضافه شد که به این ترتیب بیش از دو برابر شد.

    وی ادامه داد: در سال 97 نیز پنج فاز جدید را به بهره برداری خواهیم رساند که با این کار تولید گاز ترش، 140 میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

    زنگنه گفت: تنها نصف فاز 14 از فازهای قدیمی باقی می ماند که در سال 98 در مدار تولید قرار خواهد گرفت و قرارداد فاز 11 نیز امسال با کنسرسیومی متشکل از شرکت های توتال، چین و پتروپارس ایران منعقد شد.

    وزیر نفت افزود: تولید کشورمان در بخش میدان های مشترک نفت خام در دی امسال از غرب کارون شامل میدان های یادآوران، یاران و آزادگان به 305 هزار بشکه رسید در حالیکه این رقم­پارسال، 161 هزار بشکه بود.

    زنگنه ابراز امیدواری کرد: در ماههای آینده تا تیر، 50 تا 60 هزار بشکه نیز به این ظرفیت تولید اضافه شود.

    برچسب ها