عصر خودرو

رییس هیأت عامل ایمیدرو اعلام کرد:

زنجیره فولاد به توازن رسید

عصر بازار- رییس هیات عامل ایمیدرو، ساعاتی قبل از افتتاح کارخانه آهن اسفنجی نی ریز، از ایجاد توازن در زنجیره فولاد خبر داد.

زنجیره فولاد به توازن رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ،‌ مهدی کرباسیان، در نشستی با خبرنگاران گفت: در سال 92 توازن در زنجیره فولاد برهم خورده بود اما از آن پس با بازبینی استراتژی ایمیدرو و اقداماتی که برای راه اندازی کارخانه های فرآوری و تولید آهن اسفنجی انجام شد، شاهد ایجاد توازن در زنجیره فولاد شده ایم.

    وی با بیان اینکه تا سال گذشته نیز کشورمان وارد کننده گندله بود اما اکنون این چالش برطرف شده است، گفت: در حال حاضر در کشور 19.5 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می شود و در این بخش حتی با مازاد تولید مواجه شده ایم که به صادرات روی آورده ایم.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: 9 ماه امسال 600 هزار تن آهن اسفنجی صادر کردیم که پیش بینی می شود تا پایان سال به یک میلیون تن برسد.

    کرباسیان درباره ظرفیت سازی‌ها در زنجیره فولاد بیان کرد: از نیمه دوم سال 92 در گندله 120 درصد، ‌فولاد 48 درصد و آهن اسفنجی 26درصد ظرفیت سازی شده است.‌

    رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به فعال سازی پروژه آهن اسفنجی نی ریز یادآور شد: در راستای جلب مشارکت بخش خصوصی،‌ شرکت سرمایه گذاری غدیر 65 درصد از سهام این شرکت را برعهده گرفت و 35 درصد باقی مانده نیز در اختیار ایمیدرو است.

    کرباسیان در بخش دیگری از سخنانش گفت:رییس جمهور این هفته برای افتتاح کارخانه های گندله و کنسانتره به استان کرمان و به ویژه سیرجان سفر می کند.

    وی ادامه داد: در صنعت مس نیز پروژه 8 پروژه در سرچشمه و خاتون آباد آماده افتتاح هستند.

    رییس هیأت عامل ایمیدرو تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات ساخت بسیاری از پروژه های معدنی و صنایع معدنی از سال 92 سرعت گرفت، اکنون بخش قابل توجهی از طرح ها آماده افتتاح شده اند.

    برچسب ها