عصر خودرو

وزیر انرژی آمریکا:

شیل بازار نفت را تهدید نمی‌کند

عصر بازار- وزیر انرژی آمریکا گفت: افزایش تولید نفت شیل آمریکا تهدید کننده بازار نفت نیست، زیرا تولیدات جدید از طریق رشد سریع تقاضای جهانی جذب خواهد شد.

شیل بازار نفت را تهدید نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا خطاب به روسیه و عربستان گفت، وی معتقد است که افزایش تولید نفت شیل آمریکا تهدید کننده بازار نفت نیست، زیرا تولیدات جدید از طریق رشد سریع تقاضای جهانی جذب خواهد شد.

    پری که فرماندار سابق تگزاس، محل اصلی واقع شدن انقلاب نفت شیل آمریکاست، این سخنان را در یک پانل انرژی در نشست داووس با حضور وزرای انرژی روسیه و عربستان بیان کرد.

    وی گفت: «من فکر نمی کنم تولید نفت شیل آمریکا در نقش یک تباه کننده ظاهر شود. اصلاحات زیادی در نقاط مختلف جهان – در عربستان، مکزیک، هند- در جریان است. این اصلاحات این پتانسیل را دارند که میزان مصرف را افزایش دهند.»

    توافق کاهش تولید به رهبری عربستان و روسیه به رشد قیمت نفت در ماه های گذشت کمک کرده است. آمریکا که برای به دست آوردن عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان در حال رقابت با روسیه و عربستان است در توافق کاهش تولید حضور ندارند و صنعت شیل این کشور متشکل از تولید کنندگان بخش خصوصی است که با افزایش قیمت ها سوددهی تولید نفت شیل برای آنها افزایش می یابد.

    پری گفت، شعار «اول آمریکا»ی دونالد ترامپ پیش از هر چیز به معنای رقابت با رقبای مختلف از جمله در بازار نفت است.

    الکساندر نواک و خالد الفالح، وزرای انرژی روسیه و عربستان نیز در این نشست گفتند، بازار نفت بیش از حد روی تحولات مربوط به تولید نفت شیل در آمریکا متمرکز شده، در حالی که این صنعت یک بخش کوچک از تولید جهانی نفت را تشکیل می دهد.

    فالح با بیان اینکه تولید نفت مکزیک و ونزوئلا در حال کاهش است، پیش بینی کرد که تقاضای جهانی در 25 سال آینده از زیر 100 میلیو بشکه فعلی به 120 میلیون بشکه افزایش یابد.

    نواک هم در این نشست گفت، تقاضا به سرعت در حال افزایش است و میادین قیدیمی نفت در نقاط مختلف جهان دارند تحلیل می روند. این بدان معناست که رشد تولید آمریکا بعید است بازار را مجددا با مازاد عرضه مواجه سازد.

    برچسب ها