عصر خودرو

رشد ۱.۱ میلیون بشکه‌ای عرضه با اجرای ۱۰ پروژه نفتی بزرگ

عصر بازار- یافته‌های یک بررسی جدید نشان داد ۱۰ پروژه نفتی بزرگ تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۱.۱۳۵ میلیون بشکه در روز به عرضه جهانی اضافه خواهند کرد.

رشد ۱.۱ میلیون بشکه‌ای عرضه با اجرای ۱۰ پروژه نفتی بزرگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا  ، آمار شرکت تحقیقاتی "گلوبال دیتا" نشان می‌دهد 10 پروژه بزرگ از میان 126 پروژه نفتی که در سرتاسر جهان در دست توسعه است، 83.1 میلیارد دلار سرمایه گذاری را به خود اختصاص خواهند داد تا به مرحله تولید برسند.

    از این میزان سرمایه گذاری، انتظار می رود 46.7 میلیارد دلار تا سال 2025 انجام گیرد.

    طبق اعلام "گلوبال دیتا"، انتظار می‌رود این 10 پروژه بزرگ مجموعا 9.7 میلیارد بشکه نفت خام در طول حیات خود تولید کنند.

    از نظر سرمایه گذاری توسعه پروژه، پروژه توسعه نفتی کویومبینسکوی روسیه با 12.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری که انتظار می رود در طول حیات این پروژه هزینه شود، سردمدار است. پس از پروژه کویومبینسکوی، پروژه نفت شنی "تلفن لیک" شرکت سنوس انرژی با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلار در دوران حیات خود قرار می‌گیرد.

    متوسط قیمت سر به سر نفت برای میادین نفتی بزرگ در خشکی، 55 دلار در هر بشکه است و کانادا با 52 دلار در هر بشکه، پایینترین قیمت سر به سر و روسیه با 57 دلار در هر بشکه، بالاترین قیمت سر به سر را دارد.

    قیمت‌های بالاتر باعث شده اعتماد به صنعت نفت و گاز احیا شود و اکثر پاسخ دهندگان در نظرسنجی شرکت DNL اخیرا گفته اند که قصد دارند امسال مخارج سرمایه را افزایش دهند. در حالی که اعتماد به دورنمای رشد شرکت‌های نفت و گاز سال گذشته 32 درصد بود، امسال به 63 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها