عصر خودرو

معاون ایدرو خبر داد :

۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید کاغذ اضافه می‌شود

عصر بازار- معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از اضافه شدن ظرفیت ۲۰ هزار تنی تولید کاغذ از کربنات کلسیم طی ۱۸ ماه آینده بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد.

۲۰ هزار تن به ظرفیت تولید کاغذ اضافه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ابوالفضل کیانی بختیاری در ارتباط با تصمیم هیات دولت مبنی بر سرمایه‌گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان خرامه استان فارس که منجر به افزایش 20 هزار تنی ظرفیت سالانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم در کشور خواهد شد، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دارای دو رسالت اصلی مبنی بر توسعه مناطق محروم و توسعه صنایع پیشرفته بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی است که تصویب تصمیم مربوطه توسط هیئت دولت در راستای هر دو رسالت ایدرو قرار دارد.
    وی ادامه داد: منطقه خرامه از نقاط محروم کشور است که در 70 کیلومتری شیراز قرار دارد و مردم آن نقطه بر پایه کشاورزی معیشت میکنند و این روزها به دلیل کم‌آبی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند.
    معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مورد طرح سرمایه‌گذاری مذکور مبنی بر تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط این سازمان، بیان کرد: فعالیت این کارخانه منجر به اضافه شدن ظرفیت سالانه 20 هزار تن کاغذ از کربنات کلسیم را به همراه خواهد داشت و در صورت استفاده از سایر ظرفیت‌ها و با توجه به بازار خرید امکان ارتقای تولید به 50 تا 100 هزار تن کاغذ در مراحل بعدی طرح وجود دارد.
    کیانی ادامه داد: کاغذ سلولزی با قطع درختان همراه است و نیازمند مصرف آب بالاست. در حالی که کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم مصرف حداقلی آب را به همراه دارد و 80 درصد آن را کربنات کلسیم، 15 درصد آن را پلی اتیلن یا پلی پروپیلن و نیز 5 درصد آن را مواد افزودنی تشکیل می‌دهند بنابراین این اقدام کاهش مصرف آب را به همراه انتقال فناوری و تکنولوژی به همراه خواهد داشت. علاوه بر این باید خاطرنشان کرد که کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم بسیار مقاوم است و در بسته‌ بندی‌ها، پاکت‌های سیمان و گچ، بنرها و بروشورها و سایر موارد از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    وی با اشاره به اینکه استراتژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح‌های سرمایه‌گذاری مشارکت کمتر از 20 درصدی به همراه بخش خصوصی است، گفت: در حال رایزنی با چند بخش خصوصی متقاضی جهت سرمایه‌گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم هستیم و اگر به نتیجه برسیم، مشارکت ایدرو د ر این طرح کمتر از 20 درصد خواهد بود و در غیر این صورت سازمان با فعالیت صد در صدی طرح مربوطه را پیش خواهد برد چرا که طبق اصل 44 قانون اساسی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مجوز سرمایه‌گذاری به میزان صد در صدی در مناطق محروم را دارد.
    به گفته معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه معادل 83 میلیارد تومان است که 50 درصد آن تسهیلات و 50 درصد آن مربوط به آورده سهامداران خواهد بود.
    چهارشنبه هفته جاری هیات وزیران در جلسه‌ای به ریاست جمهوری با سرمایه‌گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان خرامه استان فارس موافقت کرد. تصمیمی که با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال اتخاذ شد که دارای اثرات زیست محیطی مثبت بوده و موجب جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان می‌شود. علاوه بر این تامین کلیه مواد اولیه مورد نیاز این طرح از نقاط مختلف کشور امکان‌پذیر است.

    برچسب ها