عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا رشد کرد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه ۰.۲۵ درصد افزایش پیدا کرد؛ درحالیکه طلا در هر اونس ۰.۸ درصد کاهش داشت.

شاخص بورس آسیا رشد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه با روند افزایشی شروع بکار کرد و شاخص دلار آمریکا هم به دنبال اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر داشتن دلاری قدرتمند، بالا آمد.

    همچنین انتظار می رود در اروپا شاخص بورس این منطقه سیر صعودی داشته باشد. در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن 0.25 درصد رشد کرد که سوددهی سهام شرکت مالی و املاک چین یک از دلایل آن عنوان شده است؛ اما در ژاپن شاخص نیکی 0.2 درصد پایین آمد. البته شاخص بازارهای جهانی بورس در سال گذشته میلادی به دلیل رشد درآمد شرکت ها و ارزش سهام، روند مستحکمی را از خود به نمایش گذاشت.

    شاخص بورس آسیا برای اولین بار از سال 2010 میلادی به بعد هفتمین هفته متوالی خود را با سوددهی پشت سر می گذارد. در آمریکا شاخص داوجونز و اس اند پی 500 هم در روز گذشته با رشد شاخص و ثبت رکورد به کار خود پایان دادند.

    در بازار جهانی ارز، شاخص دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان به 89.034 افزایش پیدا کرد که از بیشترین روند نزولی خود در سه سال اخیر کمی فاصله گرفت. هر یورو با 2 دهم درصد رشد به 1.2426 دلار رسید؛ اما از رکورد خود که رقم 1.2538 دلار را در روز پنج شنبه ثبت کرده بود تا حدی فاصله گرفته است. همچنین افزایش ارزش یورو به دنبال اظهارات ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا مبنی بر رشد پایدار و قوی اروپا و نیز احتمال افزایش تورم در میان مدت با توجه به اطلاعات منتشر شده در اتحادیه اروپا نسبت داده می شود.

    هر دلار به 109.42 ین رسید که نشان از روند نزولی 2 دهم درصدی پول آمریکا در برابر ین دارد. اما پوند با 5 دهم درصد رشد به 1.4205 دلار و دلار استرالیا هم با 5 دهم درصد افزایش به 0.8059 دلار رسید.

    بر پایه این گزارش، قیمت منطقه ای طلا با 0.8 درصد کاهش به یکهزار و 354 دلار در هر اونس افت کرد.

    برچسب ها