عصر خودرو

رییس سازمان توسعه تجارت ایران:

باید با دنیا براساس منافع مشترک تعامل داشت

عصر بازار- رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید ظرفیت‌سازی برای آینده کشور باید مورد توجه قرار گیرد و اقلام و خدمات جدی مورد نظر باشد و به فکر این باشیم که روند جهانی برای مصارف چیست؟ و چرا به این سمت حرکت نمی‌کنیم؟

باید با دنیا براساس منافع مشترک تعامل داشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، خسروتاج پیش امروز در مراسم بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: ما در تولید کالا، تولید خدمات، فضای کسب و کار و بنگاه‌ها به ظرفیت سازی نیاز داریم. به ویژه در جایی که می‌خواهیم ظرفیت سازی کنیم باید تولید ما با نیاز مشتری و بازار هماهنگ باشد، در حالی که این همخوانی را نداریم.

    خسروتاج تصریح کرد: یکی از وظایف اساسی این است ببینیم کجا ظرفیت‌سازی کنیم و این یک نهضت همگانی است و دانشگاه، کارآفرینان و فعالان صادرات باید جهت‌های مورد نیاز آینده را تشخیص بدهند.

    وی بیان کرد: یکی از مشکلات این است که اساس سرمایه‌گذاری‌ها رقابتی نبوده و مشکلات امروز بخاطر این است و ما در سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت و معدن آمادگی داریم تا پیشنهادات کارآفرینان را که در ظرفیت‌سازی مطرح می‌شود، بپذیریم که این طرح‌ها می‌تواند کار و درآمد برای کشور ایجاد کند.

    رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه نکته مهم دیگر در صادرات، تمرکز روی بازارهاست، گفت: باید با دنیا براساس منافع مشترک تعامل داشت و از هر نوع روش‌ تنشی و افراطی که روابط ما را با دنیا و کشورها به هم بزند پرهیز کرد.

    وی افزود: امروز مذاکرات در چارچوب برد - برد است و توسعه ارتباطات به جایی رسیده که همه از مقررات کشورها خبر دارند.

    خسروتاج اظهار کرد: برای توسعه صادرات و اینکه صادرکنندگان در شرایط برابر کار کنند، نیاز داریم روابط بین‌المللی داشته باشیم و باید برای بهبود فضای کسب و کار همه مراقبت کنیم.

    وی درباره چگونگی تجارت خارجی گفت: به زودی لایحه‌ای به مجلس می دهیم که حداقل برای یک دوره 10 ساله نیاز است کدام قوانین ثبات داشته باشد تا فعالان اقتصادی بتوانند کار کنند و بتوانیم فضای اطمینان را در صادرات داشته باشیم.

    خسروتاج درباره جوایز صادراتی عنوان کرد: شرایط کشور از نظر منابع درآمدی اجازه نداده به خوبی از این بخش استفاده شود و در بودجه 97 موارد خوبی پیش بینی شده است.

    وی بیان کرد: 43 میلیارد دلار سال قبل صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که دو درصد آن را برای حمایت از صادرات نیاز داریم و اگر تامین شود، یک قدم رو به جلو است و امیدواریم مجلس زمینه این امر را فرهم کند.

    برچسب ها