عصر خودرو

رئیس بورس سهام هنگ‌کنگ اعلام کرد:

آرامکوی سعودی بالاخره در هنگ‌کنگ لیست می‌شود

عصر بازار- چارلز لی، مدیر اجرایی ارشد بورس هنگ‌کنگ گفت: پتانسیل دستیابی به جامعه بزرگ سرمایه‌گذاران چین، سرانجام آرامکوی سعودی را بر آن داشت به لیست شدن در هنگ‌کنگ رضایت دهد.

آرامکوی سعودی بالاخره در هنگ‌کنگ لیست می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،چارلز لی، مدیر اجرایی ارشد بورس هنگ‌کنگ گفت: پتانسیل دستیابی به جامعه بزرگ سرمایه‌گذاران چین، سرانجام آرامکوی سعودی را بر آن داشت تا به لیست شدن در هنگ‌کنگ رضایت دهد؛ حتی با وجود این که ممکن است اولین ارائه عمومی سهام این غول نفتی، در این منطقه ویژه انجام نشود.

    لی به سی‌ان‌بی‌سی گفت: چنین توافقی در هنگ‌کنک با امکان دسترسی حال و آینده جامعه سرمایه‌گذاران چینی، برای عربستان سعودی، چین، هنگ‌کنگ و همه، شگفتی‌ساز خواهد بود.

    وی اضافه کرد: من هیچ دلیلی نمی‌بینم این اتفاق در اینجا انجام نشود؛ بلکه ممکن است فورا این اتفاق نیافتد؛ به این معنا که اولین ارائه عمومی سهام هم در این بورس نباشد، اما سهام این شرکت در این بورس لیست خواهد شد.

    هنگ‌کنگ در حال رقابت با بورس‌های نیویورک و لندن برای به دست آوردن امتیاز اولین ارائه عمومی سهام آرامکوی سعودی است که می‌تواند بزرگترین ارائه عمومی سهام در جهان باشد.

    آرامکوی سعودی که ارزش آن حدود 1 تا 2 تریلیون دلار است، به دنبال ارائه عمومی 5 درصد از سهام خود است.

    این غول نفتی قبلا به سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرده بود که کاملا آماده است تا در نیمه دوم 2018 میلادی، اولین ارائه عمومی سهام خود را آغاز کند؛ اما تاریخ دقیق آن و تصمیم برای این که چه بورسی برای این اتفاق خواهد افتاد، به تنها سهام‌دار این شرکت بستگی دارد که دولت عربستان سعودی است.

    اگر هنگ‌کنگ در این رقابت برنده شود، می‌تواند تاج‌وتخت از دست رفته خود برای پیشتاز بودن در اولین ارائه عمومی سهام (آی‌پی‌او) شرکت‌های مهم را دوباره به دست آورد که این باعث تقویت اقتصاد این شهر می‌شود.

    در سال 2017 این مرکز مالی 15.6 میلیارد دلار از سهام‌های لیست شده جدید به دست آورد که پس از نیویورک و شانگهای این بورس را در رتبه سوم جهان قرار می‌دهد. این درحالی است که در سال 2016 هنگ‌کنگ با 25.2 میلیارد دلار پیشتاز جهان بود.

    برچسب ها