عصر خودرو

نصب موفقیت‌آمیز نخستین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی

عصر بازار- ابرسازه ۲۵۳۰تنی فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌عنوان نخستین سکوی این فاز، روز گذشته با موفقیت کامل در محل این پروژه نصب شد و شمارش معکوس برای آغاز تولید روزانه ۵۰۰میلیون فوت‌مکعب گاز غنی از این سکو آغاز شد.

نصب موفقیت‌آمیز نخستین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، عملیات بارگیری سکوی تمام‌ایرانی 14A که از صبح روز دوازدهم دی ماه سال 96 آغاز شده بود با موفقیت به اتمام رسید و با حرکت این سکوی 570 میلیون دلاری در آبهای خلیج فارس، شاهد رسیدن این سکو به محل پروژه فاز 14 پارس جنوبی هستیم.

    طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود عملیات حمل‌ونصب این سکوی دریایی تا صبح روز 25 دی‌ماه به اتمام برسد؛ اما بدی آب‌وهوا در میانه خلیج فارس، نصب این سکو را به تأخیر انداخت.

    مهاربندی بدون اشکال سکوی 2530تنی فاز 14 موجب شد تا این سکو بدون هیچ مشکلی در زمانی حدوداً 9روزه در نزدیکی محل نصب روی شناور در انتظار بهبود شرایط باقی بماند تا اینکه روز گذشته با مساعد شدن آب‌وهوای خلیج فارس در محل فاز 14 پارس جنوبی، این ابرسازه دریایی با موفقیت در محل خود نصب شد.

    بلافاصله بعد از نصب این سکو، عملیات هوک‌آپ آغاز شده و مهندسان ایرانی در تلاشند که این عملیات را تا 25 بهمن ماه به اتمام رسانده و با تکمیل عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی، تا پایان بهمن ماه 96 شاهد آغاز تولید 500 میلیون فوت‌مکعب گاز غنی از این سکو باشیم.

    برچسب ها