عصر خودرو

مدیرعامل فولاد:

کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی اجرایی شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: هفته آینده واحد احیای فولاد نی ریز ( استان فارس ) در حالی افتتاح رسمی می شود که کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی در آن به مورد اجرا گذاشته شده است.

کاملترین روش فناوری برای تولید آهن اسفنجی اجرایی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، منصور یزدی زاده افزود: طرح فولاد نی ریز در واقع سومین فولاد استانی است که با روش ایرانی ' پرد ' که گندله از طریق احیا به آهن اسفنجی است تبدیل می شود .
    وی تصریح کرد : روش تولید ' پرد ' یک فناوری بومی است که ثبت جهانی شده و نقش موثری دارد و در فولادهای شادگان، و میانه به کار گرفته شده و در فولاد سپید دشت هم از روش میدرکس بهره گیری شد .

    ** حجم سرمایه گذاری 250 میلیون یورویی
    یزدی زاده خاطرنشان ساخت: حجم سرمایه گذاری صرف شده برای هفت طرح فولاد استانی بطور متوسط هریک 250 میلیون یورو بوده که از این رقم 50 درصد خارجی ( چینی) و بقیه داخلی است .

    ** هر طرح فولادی 800 هزار تن
    وی گفت: هفت طرح فولادی هریک با ظرفیت 800 هزار تن پیش بینی شده و قابلیت افزایش هم دارند و به این ترتیب توان تولید ارتقا پیدا می کند .

    ** فولاد سازان در مسیر رونق اشتغال
    یزدی زاده اضافه کرد: دولت دوازدهم، همانند دولت یازدهم در اندیشه رونق بخشیدن به اشتغال کشور است و در چارچوب هفت طرح فولاد استانی، این مهم مورد توجه قرار گرفته و به شکل مستقیم هریک از این طرحها 220 تا 250 نفر امکان اشتغال خواهند داشت.

    ** فولاد سبزوار دهه فجر
    مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران افزود: انتظار می رود فولاد سبزوار در دهه فجر امسال و یا تا پایان بهمن ماه جاری افتتاح رسمی شود و برای فولاد بافت ( کرمان ) پیش بینی خرداد 97 و قائنات هم نیمه نخست سال آینده برآورد زمانی شده است .

    ** پیشرفت 30 تا 35 درصدی فولادسازی ها
    یزدی زاده توضیح داد: اکنون برای مرحله فولاد سازی هفت طرح مزبور که بعد از احیا محسوب می شود، پیشرفت فیزیکی میانگین 30 تا 35 درصدی را می توان ذکر کرد و سپید دشت ( چهارمحال وبختیاری) پیشرفت بیشتری دارد.
    وی گفت : انتظار می رود در مرحله فولاد سازی هر واحد برای 800 نفر ایجاد شغل کند .
    جمهوری اسلامی اکنون چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و با تکمیل و بهره برداری از هفت طرح فولاد استانی، در مجموع بطور متوسط 5.6 میلیون و حداکثر هفت میلیون تن به ظرفیت این بخش افزوده شود.
    اکنون ظرفیت فولاد سازی کشور از مرز 30 میلیون تن گذشته و پیش بینی شده، تا پایان امسال حدود 22 میلیون تن فولاد در کشور تولید شود .

    برچسب ها