عصر خودرو

کاهش ذخایر نفت آمریکا برای دهمین هفته متوالی

عصر بازار- گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت خام این کشور برای دهمین هفته متوالی کاهش یافته در حالیکه ذخایر بنزین و میعانات افزایش داشته است.

کاهش ذخایر نفت آمریکا برای دهمین هفته متوالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ،  ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 ژانویه، 1.1 میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه تحلیلگران میزان کاهش ذخایر را 1.6 میلیون بشکه پیش بینی کرده بودند.

    بر پایه آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخایر نفت به 411.6 میلیون بشکه رسیده که پایین‌ترین میزان از فوریه سال 2015 بود و روند کاهش در مدت 10 هفته گذشته یک رکورد به شمار می‌رود.


    ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل برای معاملات آتی نفت آمریکا است، 3.2 میلیون بشکه کاهش یافت و به 39.2 میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین میزان از ژانویه سال 2015 بود.

    کاهش مستمر ذخایر آمریکا با وجود افزایش تولید روی داد که این بار به 9.9 میلیون بشکه در روز رسید و فاصله چندانی با شکستن رکورد تولید 10.04 میلیون بشکه در روز که در سال 1970 ثبت شد، ندارد. این آمار نشان داد فعالیت پالایش نفت 392 هزار بشکه در روز کاهش یافت و نرخ استفاده از پالایشگاه با 2.1 درصد کاهش، به 90.9 درصد از مجموع ظرفیت رسید.

    ذخایر بنزین، 3.1 میلیون بشکه رشد کرد در حالیکه تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، رشد این ذخایر به میزان 2.5 میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.
    ذخایر میعانات که شامل دیزل و نفت کوره می‌شود هم 639 هزار بشکه افزایش یافت، درحالیکه پیش‌بینی شده بود میزان این ذخایر 1.5 میلیون بشکه کاهش پیدا کند.
    واردات نفت خام آمریکا هفته گذشته 71 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

    برچسب ها