عصر خودرو

تصمیم ونزوئلا برای افزایش تولید روزانه نفت تا یک میلیون بشکه

عصر بازار- تصمیم ونزوئلا برای افزایش تولید روزانه نفت تا یک میلیون بشکه، نگرانی عربستان از بازار پرنوسان نفت، کاهش صادرات نفت از جنوب عراق در نخستین ماه ۲۰۱۸ میلادی، حمایت صندوق سرمایه گذاری روسیه از ادامه همکاری با اوپک و دیدگاه وزیر انرژی قطر درباره توازن بازار نفت در سال ۲۰۱۸، مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

تصمیم ونزوئلا برای افزایش تولید روزانه نفت تا یک میلیون بشکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «امانوئل کوئودو» وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد که کشورش در سال 2018 میلادی به راحتی می تواند تولید نفت را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد و ظرفیت تولید را به دو میلیون و 472 هزار بشکه در روز برساند.
    تولید نفت این کشور در سال 2017 میلادی 29 درصد معادل 649 هزار بشکه در روز کاهش سالانه ثبت کرد.
    کمبود نقدینگی و بحران شدید اقتصادی ونزوئلا عضو سازمان اوپک، سبب شده است که تولید نفت این کشور در ماه های اخیر با کاهش های پیاپی به کمترین میزان در سه دهه گذشته برسد و طبق اعلام منابع ثانوی، تولید روزانه نفت آن در ماه دسامبر با 82 هزار بشکه کاهش، به یک میلیون و 745 بشکه رسید.
    براساس اعلام منابع اولیه، این کاهش 216 هزار بشکه در روز بوده است.

    **عربستان همچنان نگران بازار پرنوسان نفت است
    به گزارش رویترز، «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان عضو سازمان اوپک اعلام کرد که وی هنوز متقاعد نشده است که بازار نفت با وجود رشد قیمت ها متوازن شده باشد.
    به گفته الفالح، گرچه در مسیر درستی گام بر می داریم، من هنوز نگران تزلزل بازار نفت هستم، زیرا به هدف خود نرسیده ایم.

    **صادرات نفت از جنوب عراق در نخستین ماه 2018 میلادی کاهش یافت
    رویترز به نقل از آمار حمل و نقل و رصد کشتی ها اعلام کرد: صادرات نفت از پایانه های جنوبی عراق عضو سازمان اوپک، از آغاز ماه ژانویه 2018میلادی تاکنون، با وجود رشد چشمگیر قیمت های جهانی این کالا،100 هزار بشکه در روز از رقم رکورد خود کاهش یافت.
    میزان صدور نفت از جنوب عراق در 21 روز نخست ژانویه به میانگین سه میلیون و 440 هزار بشکه در روز رسید که علت آن، بدی هوا و کاهش ارسال محموله ها اعلام شد.

    **حمایت صندوق سرمایه گذاری روسیه از ادامه همکاری با اوپک
    به گزارش رویترز، «کریل دیمیتریف» رئیس صندوق سرمایه گذری مستقیم روسیه اعلام کرد: مسکو و سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک)، باید سیاست های نفتی برای سال های آینده تنظیم کنند.
    «الکساندر نواک» وزیر انرژی این کشور نیز دیروز از همکاری نفتی روسیه با اوپک ابراز خرسندی کرد و گفت: این همکاری در صورت لزوم می تواند پس از سال 2018 میلادی نیز ادامه یابد.

    **قطر: بازار نفت در سه ماه سوم 2018 متوازن می شود
    به گزارش رویترز، «محمد بن صالح الساده» وزیر انرژی قطر معتقد است که بازار های جهانی نفت پس از سال ها روبه رو بودن با مازاد عرضه در سه ماه سوم سال جاری میلادی به توازن خواهد رسید.
    به گفته این مقام قطری، بخش اعظم مازاد عرضه نفت از بازار کاهش یافته است، اما هنوز فرصت های مطلوبی برای ادامه همکاری ها میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیر عضو برای پس از سال 2018 میلادی وجود دارد.
    وی با اشاره به احتمال سقوط شدید عرضه نفت، در صورت محدود باقی ماندن سرمایه گذاری ها در این حوزه، درباره این موضوع هشدار دارد.

    **افزایش تولید نفت پروژه ساخالین-1 روسیه لغو شد
    به گزارش رویترز، منابع صنعتی اعلام کردند که برنامه 50 هزار بشکه در روز افزایش تولید نفت پروژه ساخالین-1 روسیه در سال 2018 که اکسون موبیل آمریکا بهره بردار آن است، از سوی مقامهای روس لغو شد.
    اکسون موبیل قرار بود که تولید ماه ژانویه را از 200 هزار بشکه (سال 2017 میلادی) به 250 هزار بشکه در روز برساند.
    علت دقیق این تصمیم مشخص نیست اما گمان می رود مقامهای روسیه همسو با توافق کاهش تولید نفت و به منظور پایبندی به اصول این برنامه، از افزایش تولید نفت این میدان عظیم خودداری کردند.
    برداشت از این پروژه نفتی در قالب قرارداد تولید مشترک انجام می شود که از سال 1990 به امضای روسیه و آمریکا رسید.

    ** 5 کشته در حادثه انفجار چاه نفت آمریکا
    به گزارش رویترز، مقامهای آمریکایی اعلام کردند که پیکر پنج کارگر ناپدید شده در انفجار روز دوشنبه (دوم بهمن‌) در فعالیت اکتشاف نفت و گاز در شرق ایالت اوکلاهاما آمریکا، پیدا شد.
    به دلیل استمرار آتش سوزی ناشی از نشت گاز در موقعیت یاد شده، تلاش‌های اولیه برای جست‌و جوی این کارگران در طول روز دوشنبه متوقف مانده بود، اما آتش در نهایت مهار شد.
    شرکت آمریکایی پترسون که حفاری این چاه را به عهده داشت، اعلام کرد که دلیل این آتش‌سوزی همچنان نامشخص است.

    **روند صعودی واردات گاز طبیعی مایع چین ادامه دارد
    به گزارش رویترز، آمار گمرک چین نشان می دهد که واردات ال. ان. جی یا گاز مایع این کشور در ماه دسامبر به رقم ماهانه بی سابقه پنج میلیون و 30 هزار تن رسید.
    چین می کوشد گاز طبیعی مایع را جایگزین سوخت ذغالسنگ برای مصارف خانگی و کارخانجات کند.
    واردات ال. ان. جی چین در ماه دسامبر، 24 درصد از ماه نوامبر بیشتر بود.
    میزان خرید این سوخت پاک در ماه نوامبر، رکورد چهار میلیون و 56 هزار تن را ثبت کرد. مجموع واردات ال. ان. جی چین در سال 2017 میلادی نیز (38 میلیون و 130 هزار تن) 46 درصد بالاتر از سال پیش از آن بوده است.

    برچسب ها