عصر خودرو

معاون وزیر نفت مطرح کرد:

شیوه خصوصی سازی، چالش بزرگ برای صنعت پتروشیمی

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: شیوه خصوصی‌سازی صنعت پتروشیمی دلیل بروز مشکلاتی در این صنعت شده است، نه اصل خصوصی‌سازی.

شیوه خصوصی سازی، چالش بزرگ برای صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،سیدرضا نوروززاده پس از بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نشستی با مدیران عامل این شرکت‌ها گفت: همه متخصصان و مدیران صنعت پتروشیمی بر این باورند که شیوه خصوصی‌سازی این صنایع سبب بروز مشکلاتی از جمله مسائل خوراک شده است، نه اصل خصوصی‌سازی.

    وی با اشاره به بررسی‌های انجام شده از واحدها و طرح‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: موانع سرمایه‌گذاری برای دستیابی به حداکثر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور رفع می‌شود.

    معاون وزیر نفت ادامه داد: با انجام بازدیدهای دوره‌ای و برگزاری نشست‌های فصلی، مسائل و مشکلات شرکت‌ها در ستاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیگیری و رفع می‌شود.

    وی با بیان این که موضوع خوراک مجتمع‌های پتروشیمی را باید در قالب یک زنجیره مدیریت کرد، یادآور شد: با جذب سرمایه‌گذار باید به تکمیل زنجیره ارزش کمک کرد. وظیفه ماست که سرمایه‌های ملی را به بهره‌وری حداکثری برسانیم و با حضور در مبادی تصمیم‌سازی کشور، مسائل آنها را پیگیری کنیم.

    نوروززاده به اقدام‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: این شرکت زیرساخت‌های لازم را برای افزایش و تسهیل سرمایه‌گذاری در این صنعت فراهم می‌کند. هم اکنون اراضی جدید برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی آماده‌سازی شده است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در این صنعت به طور میانگین در هر واحد 100 نفر تا یک هزار نفر را مشغول کار خواهد کرد که در شرایط کنونی رقم قابل توجهی است.

    وی با اشاره به این که در بازدیدهای انجام شده از شرکت‌های پتروشیمی، مشکلات آن‌ها به‌ویژه مشکلات مدیران و سرمایه‌گذاران طرح‌ها بررسی شد، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می‌کند به همه واحدهای در حال راه‌اندازی و واحدهای به بهره‌برداری رسیده، برای پیشبرد اهداف‌شان کمک کند.

    برچسب ها