عصر خودرو

صندوق بین المللی پول :

ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۷ شد

عصر بازار- صندوق بین المللی پول از افزایش ۸۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۷ خبر داد و ایران را هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.

ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۷ شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می دهد ایران در سال 2017 توانسته جایگاه خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ کند.

    بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2017 به 1630 میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن 81 میلیارد دلار افزایش داشته است. تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2016 بالغ بر 1549 میلیارد دلار اعلام شده بود.

    بر این اساس در رتبه بندی 193 کشور جهان، ایران در رتبه هجدهم از نظر حجم تولید ناخالص داخلی خود در سال 2017 قرار گرفته است که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است. تولید ناخالص داخلی کشورهایی مثل استرالیا، هلند، آفریقای جنوبی، سوئد و سوئیس از ایران کمتر بوده است.

    چین با تولید ناخالص داخلی 23 هزار میلیارد دلاری در رتبه نخست جهان قرار گرفته و آمریکا با 19 هزار میلیارد دلار در رتبه دوم و هند با 9400 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

    این گزارش پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2018 نیز با رشد 94 میلیارد دلاری نسبت به سال 2017 مواجه شود و به 1724 میلیارد دلار برسد.

    برچسب ها