عصر خودرو

صندوق بین المللی پول :

رشد چشم انداز اقتصادی در عربستان با توجه به رشد قیمت نفت

عصر بازار- صندوق بین المللی پول چشم انداز اقتصادی عربستان سعودی را با توجه به افزایش قیمت نفت، مثبت ارزیابی کرد.

رشد چشم انداز اقتصادی در عربستان با توجه به رشد قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، صندوق بین المللی پول با انتشار آخرین گزارش خود اعلام داشت که تولید ناخالص داخلی عربستان در سال جاری(2018) با رشد 1.6 درصدی همراه خواهد بود در حالی که پیش بینی ها حاکی از رشد 1.1 درصدی رشد تولید ناخالص داخلی در این کشور بود.

    صندوق بین المللی پول با توجه به افزایش قیمت نفت پیش بینی رشد اقتصادی این کشور را در سال 2019 میلادی، از 1.6 به 2.2 درصد رساند و تولید ناخالص داخلی این کشور را برای 2019 میلادی تا سقف 2.7 درصد افزایش داد.

    در تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول در این خصوص آمده است: افزایش قیمت نفت نیروی محرکه جدیدی برای اقتصاد کشورهای تولیدکننده نفت مثل عربستان سعودی است. اما به نظر می رسد این کشور نیاز شدیدی به ایجاد تعادل در اقتصاد خود دارد در حالی که، پروژه های پیش رو در عربستان نشان از بهبود اوضاع اقتصادی این کشور است.

    تعداد قراردادهای اقتصادی عربستان در سال گذشته رشد 0.5 درصدی داشته است در حالی که این کشور پادشاهی در حال جدایی از وابستگی نفتی است و در این راستا در تلاش برای جبران کسری بودجه حاصل از افت قیمت نفت در 2017 است.

    کارشناسان پیش بینی می کنند رشد قیمت نفت به بیش از هر بشکه 70 دلار می تواند نیروی محرکه جدیدی برای اقتصاد این کشور باشد و بتواند زیرساخت های اقتصادی این کشور را توسعه دهد .

    برچسب ها