عصر خودرو

رکورد شکنی جدید در بورس تهران

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند صعودی خود، روز گذشته نیز شاهد رشد ۵۹۶ واحدی (۶/ ۰‌درصدی) شاخص کل بود. به این ترتیب بازار سهام در دومین روز رشد پیاپی توانست وارد کانال ۹۹هزار واحدی شود.

رکورد شکنی جدید در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد, در این شرایط با رشد نمادهایی مانند گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، گل‌گهر، ملی مس و چادرملو، بازار توانست شاهد رشد 6/ 0 درصدی شاخص کل باشد. با این صعود، شاخص به کانال 99هزار واحد وارد و در پایان در محدوده 99هزار و 225واحدی متوقف شد. در این میان شاخص کل هم‌وزن نیز روز گذشته با افزایش 74واحدی به رقم 17هزار و 439واحد رسید. در بازار دیروز در حالی شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بودیم که در این میان موج انتشار گزارش عملکردی 9 ماهه شرکت‌ها در کدال سبب شد تا سهامداران حقیقی بازار، خوش‌بینی بیشتری نسبت به آینده سهام فعال در بورس داشته باشند. در این میان شاهد حرکت مثبت خودرویی‌ها و قطعه‌سازها بودیم. بر این اساس بعد از مدت‌ها نوسان قیمت و توجه به خرید سهام این گروه شکل گرفت. به این ترتیب بیشترین حجم معاملات در میان 38 صنعت بورسی، به خرید و فروش سهام گروه خودرویی تعلق گرفت. مجموع معاملات این گروه به بیش از 142 میلیون سهم رسید. همچنین در این گروه شاهد اعلام گزارش عملکرد تولید وفروش ماهانه ایران خودرو بودیم؛ بر این اساس شرکت ایران خودرو در دی ماه موفق به تولید 66 هزار و 985 دستگاه انواع خودرو شده است. در این میان گروه پژو با تولید 41 هزار و 413 دستگاه در صدر تولیدات «خودرو» قرار داشت. ضمن اینکه این خودروساز مبلغ کل فروش محصولات خود در دی ماه را بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرده است.

    همچنین در این گروه شرکت آهنگری تراکتور‌سازی ایران با سرمایه اسمی 146 میلیارد تومانی، درنظر دارد درصورت موافقت سازمان بورس، سرمایه خود را به میزان 50 درصد افزایش دهد. به این ترتیب در صورت موافقت سازمان بورس، سرمایه «خاهن» به بیش از 219 میلیارد تومان خواهد رسید. شرکت اعلام کرده این افزایش سرمایه با دو هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام خواهد شد.در بازار دیروز در نماد تازه وارد شیر و گوشت زاگرس شهرکرد بعد از 10 درصد نوسان مثبت، معامله‌گران شاهد تشکیل صف خرید بودند تا این نماد همچنان به رشد خود در بازار ادامه دهد. به این ترتیب در مجموع روز گذشته با معامله حدود 6 میلیون سهم مزبور، همچنان صف خریدی معادل 6/ 2 میلیون سهم برای آن باقی ماند.

    همچنین روز گذشته بازگشایی نماد صدرا نیز با استقبال معامله‌گران همراه شد. به‌طوری‌که این نماد با رشد 28درصد به کار خود پایان داد. در حالی نماد «خصدرا» از تابلوی «ج» بازار پایه به تابلوی «ب» منتقل شد که روز گذشته نخستین معاملات خود در این تابلو را تجربه کرد. به این ترتیب در جریان معاملات دیروز بیش از 2 میلیون سهم مزبور به ارزشی بالغ بر 3/ 2 میلیارد تومان دادوستد شد. در بازار دیروز در تحولات کلان سخنان دوشنبه شب رئیس‌جمهوری دارای اهمیت بود. رئیس‌جمهوری در این سخنان در مورد گروه بانکی از عدم صدور مجوز بانک‌های جدید خبر داد. در گروه بانکی، بانک صادرات که از اواخر تیر سال گذشته تا کنون با توقف نماد روبه‌رو‌ است و تاکنون هم نتوانسته مجمع سالانه مربوط به سال مالی اسفند 95 را برگزار کند، بعد از چندین ماه تاخیر بالاخره زمان دو مجمع سالانه و عادی به‌طور فوق العاده را مشخص و قطعی کرد. سهامداران «وبصادر» صبح روز یکشنبه 15 بهمن به دو مجمع سالانه و عادی به‌طور فوق العاده می‌روند تا ضمن تصویب صورت‌های مالی، هیات مدیره را انتخاب کنند که از قرار معلوم باید منتظر تغییر مدیرعامل این بانک 7/ 5 هزار میلیارد تومانی در مجمع یا بعد از آن بود. در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن ارزش معاملات در بورس( با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به 294میلیارد تومان و در فرابورس به 156میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها