عصر خودرو

در اجلاس داووس سوئیس مطرح شد

هشدارصندوق بین‌المللی پول نسبت به رکود اقتصادی جهان در سال آینده

عصر بازار- صندوق بین‌المللی پول در حالی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۸ را ۰.۲ درصد بالا برد اما به سیاست‌گذاران و مقامات کشورها هشدار داد که خود را برای رکود اقتصادی در سال آینده آماده کنند.

هشدارصندوق بین‌المللی پول نسبت به رکود اقتصادی جهان در سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، صندوق بین‌المللی پول طی گزارشی پیش‌بینی کرد اقتصاد جهان در سال 2018 بیشترین رشد سالانه خود را در 7 سال اخیر تجربه خواهد کرد.

    در گزارش این صندوق رشد اقتصادی جهان در سال 2018 از 3.7 درصد در ماه اکتبر به 3.9 درصد در شرایط کنونی افزایش یافته است.

    صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل بهبود رشد اقتصادی جهان، اجرای سیاست کاهش مالیات در آمریکاست.

    کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول، طی سخنانی در اجلاس داووس سوئیس گفت: بهبود قوی رشد اقتصادی جهانی به سران کشورهای جهان این امکان را می‌دهد تا ساختار اقتصادی خود را ترمیم کنند.

    وی که در مجمع اقتصاد جهانی سخن می‌گفت، تأکید کرد: به نظر ما رشد اقتصادی باید گسترده‌تر باشد. در گزارش صندوق بین‌المللی پول حدود نیمی از بهبود اوضاع رشد اقتصاد جهانی مربوط به اجرای طرح کاهش مالیات در آمریکاست که در ماه دسامبر سال گذشته تصویب و طی سال جاری اجرایی خواهد شد.

    این صندوق معتقد است در قالب این طرح رشد اقتصادی آمریکا به 2.7 درصد افزایش خواهد یافت که نسبت به پیش‌بینی ماه اکتبر 0.4 درصد افزایش داشته است.

    صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی کرده است آمریکا تحت مدیریت ترامپ شاهد افزایش کسری تراز تجاری 505 میلیارد دلاری خود با دیگر کشورها خواهد بود؛ چراکه تقاضا برای واردات در این کشور روبه‌افزایش است.

    این صندوق همچنین پیش‌بینی کرد ادامه اجرای طرح کاهش مالیات در آمریکا می‌تواند رشد اقتصادی این کشور را از سال 2022 به بعد کاهش و تمام دستاوردهای آن را به باد دهد.

    صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود همچنین به سران کشورها هشدار داد که رکود اقتصاد جهانی بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که آنها فکر می‌کنند.

    مائوریس اوبستفلد، یکی از کارشناسان ارشد صندوق بین‌المللی پول، در اجلاس داووس با اشاره به نزدیک بودن رکود اقتصادی در جهان به خبرنگاران گفت:‌توانمندی و امکانات کشورها در مقابله با رکود اقتصادی پیش رو بسیار کمتر از 10 سال گذشته خواهد بود.

    برچسب ها